دنیای علم و تکنولوژی

دنیای علم و تکنولوژی

اخبار و مقالات مربوط به دنیای علم و تکنولوژی ترجمه شده از منابع معتبر
دنیای علم و تکنولوژی

دنیای علم و تکنولوژی

اخبار و مقالات مربوط به دنیای علم و تکنولوژی ترجمه شده از منابع معتبر

تاریخ مصور مسابقات المپیک

در روز دوشنبه عید پاک ١٨٩٦ اولین افتتاحیه مسابقات المپیک در حضور ٨٠٠٠٠ تماشاچی در استادیوم پاناثینایکوی یونان آغاز شد. در مقایسه با استانداردهای امروزی، این افتتاحیه بسیار معمولی محسوب می شد.

 

 

 

مسابقات المپیک ١٩٩٠ در پاریس فاقد مسابقه افتتاحیه بود و چهارسال بعد در سنمت لوئیس نیز مسابقات بی جانی برگزار شد. مسابقات ١٩٠٨ لندن در عصر جدیدی آغاز می‌شد.

برای اولین بار تیم‌ها در پشت سر پرچم ملی خود رژه می‌رفتند. اما ورزشکاران فنلاندی از رژه زیر پرچم روسیه تزاری امتناع کرده و بدون پرچم ملی رژه رفتند. سوئدی ها نیز که پرچم آنها به نمایش در نیامده بود از شرکت در رژه امتناع نمودند.

آمریکایی ها نیز از پایین آوردن پرچم خود در برابر جایگاه سلطنتی انگلستان امتناع کردند، زیرا اعتقاد داشتند که پرچم آنها در برابر هیچ پادشاه زمینی سر تعظیم فرود نمی‌آورد.

 

تا سال ١٩٢٠ که المپیک در آنتورپ برگزار گردید، این مسابقات شکل واقعی خود را یافته بود. در این سال برای اولین بار پرچم المپیک که بارون پیر دوکوبرتن آن را در سال ١٩١٣ تاسیس کرده بود، به اهتزاز در آمد.

 

 

در سال ١٩٢٨ در المپیک آمستردام مشعل المپیک برای اولین بار معرفی شد تا یادآور دزدیدن آتش از خدای زئوس توسط پرومته باشد (یک افسانه یونانی کهن).

 

 

(ادامه دارد)

حیوانلت دریایی شفاف

مجله معروف نشنال جیوگرافیک در سایت خود تصاویری از این حیوانات دریایی زیبا را منتشر ساخته است.

 

 

 

 

 

نمایشگاه هوایی فارن‌بورو ٢٠٠٨ (قسمت اول)

تصاویری از نمایشگاه هوایی فارن‌بورو ٢٠٠٨

هواپیمای غول‌پیکر ایرباس A380 بزرگترین هواپیمای دنیا

 

جنگنده رهگیر یوروفایتر جدیدترین هواپیمای جنگی اروپا

 

هواپیماها و هلی کوپترهای بدون سرنشین