دنیای علم و تکنولوژی

دنیای علم و تکنولوژی

اخبار و مقالات مربوط به دنیای علم و تکنولوژی ترجمه شده از منابع معتبر
دنیای علم و تکنولوژی

دنیای علم و تکنولوژی

اخبار و مقالات مربوط به دنیای علم و تکنولوژی ترجمه شده از منابع معتبر

بزرگترین و قدرتمندترین کشتی جنگی آلمان نازی

کشتی جنگی بیسمارک بزرگترین نبردناو آلمان نازی در جنگ جهانی دوم بوده است. این رزمناو که در سال 1936 به آب انداخته شد بزرگترین کشتی جنگی جهان تا آن زمان بشمار می رفت و در هنگام بارگیری کامل بیش از 50 هزار تن وزن داشت.



با وجود قدرت رزمی فراوان، بیسمارک تنها در یک عملیات نظامی شرکت جست. در 19 می 1941 این کشتی همراه با گشتی سنگین پرنس اوگن بندر گوتن هافن را به منظور تعقیب و شکار کشتی های متفقین که بین آمریکای شمالی و انگلستان تردد می کردند، ترک نمود. وقتی این دو کشتی به داخل اقیانوس اطلس وارد شدند، رزمناوهای نیروی دریایی سلطنتی آنها را شناسایی کرده و بین آنها در خلیج دانمارک نبردی درگرفت. رزمناو بیسمارک با استفاده از توپهای دهشتناک کالیبر 380 میلیمتری خود توانست تنها در چنددقیقه رزمناو سلطنتی هود، افتخار نیروی دریایی انگلستان و سمبول قدرت دریایی این نیرو به مدت دو دهه را نابود و غرق سازد. این واقعه بقدری نخست وزیر انگلستان وینستون چرچیل را عصبانی ساخت که دستور معروف خود به کل نیروهای نظامی ارتش سلطنتی صادر کرد: بیسمارک را غرق کنید!



در 27 می 1941 واحدهای هوایی اژدرافکن و چند رزمناو انگلیسی به مصاف بیسمارک شتافتند و پس از دو ساعت بمباران سنگین آنرا غرق ساختند. غرق این ابر رزمناو آلمانی در صفحات اول بیشتر روزنامه های آن زمان انتشار یافت.


منبع: WikiPedia

نظرات 4 + ارسال نظر
milad پنج‌شنبه 26 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 01:59 ب.ظ

bahal bud

آرمین جمعه 27 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 10:50 ق.ظ http://www.information4you.persianblog.ir

سلام می خواستم با سایتت تبادل لینککنم لینکتو می زارم تو هم مال منو بزار با تشکر

متشکرم دوست عزیز

لینک شما در دو محل وبلاگ اضافه شد.

علی یکشنبه 23 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 01:30 ق.ظ

خوبه بدونی هیچ وقت حق نداری از ویکیپدیا به عنوان مرجع استفاده کنی, چون ویکیپدیا یه دانش نامه ی آزاده و به همین دلیل مطالب اون قابل ارجاع دادن نیستند

مدیر وبلاگ یکشنبه 23 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 09:31 ق.ظ http://scitech.blogsky.com

این دوست ما با نام علی معنی دانشنامه آزاد را بد فهمیده است. منظور از دانش نامه آزاد مرجعی است که مطالب آن توسط شبکه ای از خوانندگان خود دانشنامه ویرایش می شود. ممکن است مطلبی در چنین دانشنامه ای منتشر شده و بتدریج مورد اصلاح و تغییر قرار گیرد تا صحت لازم در آن ایجاد شود. ویکی پدیا استانداردی برای مطالب مندرجه دارد و مدخل هایی که هنوز در این استاندارد قرار نگرفته اند را مشخص می کند.

مطلب دیگر این که تمام مطالب مندرج در وبلاگ دنیای علم و تکنولوژی با منابع جنبی (اصطلاحا به روش cross reference) تعیین اعتبار می شوند و ندرتا مطلبی با صحت علمی مخدوش در آن درج می شود.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد