دنیای علم و تکنولوژی

دنیای علم و تکنولوژی

اخبار و مقالات مربوط به دنیای علم و تکنولوژی ترجمه شده از منابع معتبر
دنیای علم و تکنولوژی

دنیای علم و تکنولوژی

اخبار و مقالات مربوط به دنیای علم و تکنولوژی ترجمه شده از منابع معتبر

قدرتمندترین توپ زیردماغه هواپیما

توپ GAU-8/A Avenger ساخت کمپانی جنرال الکتریک آمریکا در زمره بزرگترین و سنگین ترین توپهای نصب شده در زیردماغه هواپیماست. این توپ 7 لوله هیدرولیکی با برجک چرخان در هواپیمای بمب افکن ضد تانک ای 10 تاندربولت 2 نصب می شود و بطور خاص برای منهدم ساختن تانک و ادورات زرهی دشمن طراحی شده و می تواند گلوله های قدرتمندی با نرخ آتش بالا شلیک کند.


توپ GAU-8 با سیستم تغذیه و مخزن مهمات خود بالغ بر 1800 کیلوگرم وزن دارد. این تپ بقدری سنگین است که خارج سازی و نصب مجدد آن نیاز به نصب یک جک در زیر دماغه هواپیما دارد زیرا وزن توپ قسمت عمده وزن قسمت جلویی هواپیما را تشکیل می دهد. در شکل زیر اندازه این توپ با یک اتومبیل فولکس واگن مقایسه شده است.


GAU-8 compared with 1 Volks Wagon automobile


خشاب این توپ می تواند تا 1150 گلوله در خود جای دهد. سرعت گلوله ها به هنگام خروج از دهانه توپ حدود 990 متر بر ثانیه است که با بسیاری از مسلسل های سبکتر برابری می کند.


مهمات ضد زره استاندارد برای این توپ، گلوله های آتشزای زره شکاف PGU-14/B است که با شلیک از فاصله 500 متری می تواند تا 66 میلیمتر در زره نفوذ کند. بنابراین این گلوله ها قادر به نابود کردن تقریبا هر نوع ماشین زره پوشی هستند. سیستم نشانه روی هواپیمای A-10 بقدری دقیق است که از فاصله 1200 متری تقریبا 80 درصد گلوله های این توپ در دایره ای به شعاع 6 متر پیرامون هدف برخورد می کنند.


دربهای دسترسی به توپ Avenger در زیر دماغه A-10


هواپیمای A-10 در حال شلیک توپ آونجر

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد