دنیای علم و تکنولوژی

دنیای علم و تکنولوژی

اخبار و مقالات مربوط به دنیای علم و تکنولوژی ترجمه شده از منابع معتبر
دنیای علم و تکنولوژی

دنیای علم و تکنولوژی

اخبار و مقالات مربوط به دنیای علم و تکنولوژی ترجمه شده از منابع معتبر

زندگی روستایی باعث افزایش مقاومت در برابر آلرژی ها می شود.

 7 می 2012

 

کودکانی که در جوار طبیعت زندگی می‌کنند کمتر به حساسیت دچار می‌شوند زیرا باکتری های محافظ پوست بیشتری دارند. 

  

  

منبع عکس: سایت akkasee.com

این یافته جدید می‌تواند باعث چرخشی در فرضیه های علوم بهداشت شود، زیرا این ایده را به وجود می‌آورد که تماس با باکتری‌ها در اوایل زندگی نقشی اساسی در توسعه سیستم ایمنی انسان دارد. به نظر می رسد میکروب های موجود بر روی پوست که به تنوع محیط طبیعی وابسته هستند به بدن یاد می‌دهند پاسخ های خود در برابر آلرژی ها را کندتر کند. این موضوع در هفته نامه 7 می آکادمی ملی علوم آمریکا به چاپ رسیده است. 

 

از همین رو گسترش فضای سیز در شهرها اهمیت بیشتری می یابد. کاهش تنوع زیستی در نواحی شهری باعث تخریب وضعیت سلامت ساکنین شهر می شود زیرا تعداد و تنوع برخی از متحدین بسیار کوچک نوع انسان در مبارزه با عوامل حساسیت زا یعنی باکتری ها را کاهش می دهد.  

 

پژوهشگران بر روی 118 انسان بالغ فنلاندی که تمامی عمر خود را در یک شهر کوچک گذرانده اند مطالعاتی صورت داده اند. نوجوانانی که نزدیک جنگل یا مزرعه زندگی می‌کرده‌اند در هنگام تماس با مواد حساسیت زا واکنش های کمتری در مقایسه با ساکنین شهرهای بزرگ داشته اند. 

 

کودکانی که در روستاها زندگی می‌کنند تنوع بیشتری از میکروبهایی به نامgammaproteobacteria در پوست خود دارند. این نوع میکروب که همه جا از ریشه گیاهان تا گودالهای عمیق ته دریاها دیده می شود به سیستم ایمنی بدن پیوند خورده است. نوجوانانی که مفدار بیشتری از این باکتری بر روی پوست خود دارند میزان بیشتری از مولکول ضد التهاب IL-10 در خون خود دارند. این مولکول باعث توقف واکنش‌های حساسیتی شده در نتیجه مقاومت بدن در برابر عوامل حساسیت زا را بالا می برد. 

 

منبع خبر: 

Rural life may boost allergy resistance  

 

تهیه و ترجمه: اصغر ناصری

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد