دنیای علم و تکنولوژی

دنیای علم و تکنولوژی

اخبار و مقالات مربوط به دنیای علم و تکنولوژی ترجمه شده از منابع معتبر
دنیای علم و تکنولوژی

دنیای علم و تکنولوژی

اخبار و مقالات مربوط به دنیای علم و تکنولوژی ترجمه شده از منابع معتبر

کنترل تطبیقی گشت

کنترل تطبیقی گشت یا Adaptive Cruise Control یکی از کارکردهای طراحی شده در سیستم همیار راننده است که به تازگی در اتحادیه اروپا مورد اجرای آزمایشی قرار گرفته است. این سیستم بخشی از تلاش کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای گسترش سامانه های ارتباط هوشمند خودرویی می باشد. در این سیستم از سنسورهای جلویی خودرو برای سنجش پیوسته فاصله تا خودروهای مجاور و تنظیم خودکار سرعت استفاده می شود تا فاصله خودرو تا وسیله نقلیه جلویی از حد معینی کمتر نشود. راننده با تنظیم حدکثر سرعت مطلوب و انتخاب فاصله زمانی تا خودروی جلویی این سیستم را فعال می کند. سپس این سیستم سرعت خودرو را طوری تنظیم می کند که فاصله خودرو تا وسایل نقلیه روبرویی از حد معینی کمتر نشود. 

 

شکل زیر مثالی از نحوه عملکرد این سیستم را نشان می دهد. همانطور که دیده می شود، سنسورهای جلوی خودرو فاصله وسیله نقلیه روبرویی و سرعت آنرا اندازه گیری کرده و به واحد کنترل خودرو ارسال می کنند. واحد کنترل با توجه به سرعت حداکثر و فاصله زمانی تعیین شده، ترمز و گاز خودرو را فعال کرده و سرعت آنرا تنظیم می نماید. 

 

 

منبع: 

http://wiki.fot-net.eu/index.php?title=Adaptive_Cruise_Control

نظرات 1 + ارسال نظر
ابوبکر تاتا دوشنبه 2 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 09:18 ب.ظ http://baharisho.loxblog.com

متونید تا یک ساعت دیگر به ایمیلم نام و نام خانوادگی و شماره تلفن و سن خود را بفرستید و در بزرگ ترین مسابقه شرکت کنید.[گل]

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد