دنیای علم و تکنولوژی

دنیای علم و تکنولوژی

اخبار و مقالات مربوط به دنیای علم و تکنولوژی ترجمه شده از منابع معتبر
دنیای علم و تکنولوژی

دنیای علم و تکنولوژی

اخبار و مقالات مربوط به دنیای علم و تکنولوژی ترجمه شده از منابع معتبر

ناوگان جنگنده های اف 35 برای بازبینی از خدمت خارج شد

پنتاگون روز جمعه اعلام کرد که تمامی جنگنده های اف 35 پس از مشاهده یک ترک در پره توربین موتور یکی از این جنگنده ها برای بازبینی و تشخیص علت بروز خرابی از خدمت خارج شدند. 

 

بخش هایی از موتور به کارخانه پرات اند ویتنی در میدل تاون کلرادو فرستاده می شوند تا تحت ارزیابی و تحلیل بیشتر قرار گیرند. تا زمان تکمیل تحقیقات ناوگان جنگنده های اف 35 به خدمت بازگردانده نمی شود. 

 

اف 35 گرانترین برنامه تسلیحاتی طول تاریخ با هزینه تخمینی 330 میلیارد دلار است و در نظر بسیاری از تحلیل گران نمونه ای از اتلاف منابع در طول مدیریت های ادواری پنتاگون محسوب می‌شود. 

 

جنگنده F-35 Joint Strike Fighter به عنوان یک جنگنده رادارگریز چندمنظوره قرار بود جایگزین بسیاری از جنگنده های نسل چهارمی نیروی هوایی و دریایی آمریکا شود. لیکن بالا رفتن نجومی هزینه تولید این هواپیما آنرا به یکی از گلوگاه های صنایع دفاعی آمریکا تبدیل کرده است.

 

از آنجایی که پروژه تولید این جنگنده درس های بسیاری در زمینه هدایت پروژه های دفاعی بدنبال خواهد داشت بزودی مقاله مفصلی درباره تاریخ پیدایش و تکامل این جنگنده به قلم این نویسنده در وبلاگ دنیای علم و تکنولوژی درج خواهد شد. 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد