دنیای علم و تکنولوژی

دنیای علم و تکنولوژی

اخبار و مقالات مربوط به دنیای علم و تکنولوژی ترجمه شده از منابع معتبر
دنیای علم و تکنولوژی

دنیای علم و تکنولوژی

اخبار و مقالات مربوط به دنیای علم و تکنولوژی ترجمه شده از منابع معتبر

ده واقعیت ترسناک درباره مسافرت هوایی

ترجمه: اصغر ناصری


منبع:

Yahoo News




11 دقیقه دلهره آور


سه دقیقه پس از برخاستن از زمین و هشت دقیقه قبل از نشستن، باید بیدار و کاملا هوشیار باشید. تحقیقات نشان داده اند که 80 درصد سوانح هوایی در این 11 دقیقه روی می دهند. دستورات خدمه پرواز را نادیده نگیرید.


مسافرت در حالی که کودک خود را روی زانو نشانده اید خطرناک است


طبق قانون کودکان زیر دو سال را می توان روی زانو نشاند و از خرید بلیط جداگانه برای آنها خودداری کرد. ولی این کار بسیار خطرناک است. در اغتشاشات ناگهانی بازوان شما توان حفظ کودک را ندارد. مطابق دستورالعمل های فدراسیون جهانی هوانوردی، ایمن ترین مکان برای کودک خردسال در یک سیستم حفظ ایمنی کودک (CRS) است. با هزینه ای اضافی ایمنی فرزند خود را تامین کنید.



کثیف بودن هواپیما


به علت ترافیک فشرده پرواز برخی هواپیماهای مسافربری برای پرواز بعدی تمیز نمی شوند. عوامل بیماری زایی مانند ویروس آنفلونزا می توانند روزها دوام آورند. بنابراین مراقب پاکت ها، پتوها و سینی غذای باقیمانده از سفر قبلی باشید زیرا ممکن است حاوی میکروبهای بیماریزا باشند. مواد پاک کننده ضدباکتری همراه داشته باشید.



خواب رفتگی خلبانان


بین 43 تا 54 درصد خلبانان در بریتانیا، نروژ و سوئد اذعان کرده اند که هنگام راندن یک هواپیمای مسافربری لحظاتی خواب آنها را در ربوده است. بدتر اینکه پس از بیدار شدن کمک خلبان خود را نیز در خواب دیده اند!



حقوق ناکافی


همه ما تمایل داریم که پزشکان، چراحان و خلبانان که جان ما در دست آنهاست از حقوق کافی برخوردار باشند. متاسفانه بسیاری از خلبانان حقوق کافی نمی گیرند بویژه در خطوط هوایی محلی. برخی خلبانان تنها برای مدت پرواز حقوق می گیرند و بابت وظایف پیش از پرواز دستمزدی دریافت نمی کنند.




برای فرار از یک هواپیمای در حال سوختن تنها 90 ثانیه زمان دارید.


خروجی های اضطراری را بخوبی در نظر بگیرید. تنها 90 ثانیه طول می کشد یک شعله در حال گسترش تمامی هواپیما را دربربگیرد. لباسهای پنبه ای یا غیرمصنوعی بپوشید. مواد مصنوعی آتش گیرند و ممکن است پوست شما را ذوب کنند. آنهایی شانس بیشتر برای خروج از هواپیما دارند که فاصله شان از خروجی اضطراری کمتر از 5 ردیف صندلی است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد