دنیای علم و تکنولوژی

دنیای علم و تکنولوژی

اخبار و مقالات مربوط به دنیای علم و تکنولوژی ترجمه شده از منابع معتبر
دنیای علم و تکنولوژی

دنیای علم و تکنولوژی

اخبار و مقالات مربوط به دنیای علم و تکنولوژی ترجمه شده از منابع معتبر

هواپیمای شناسایی U-2 در لبه فضا

24 سپتامبر 2012 - منبع: http://airman.dodlive.mil/2012/09/u-2-above-all


هواپیمای تجسسی U-2 نماد عملیات شناسایی نیروی هوایی امریکا در طول 50 سال گذشته بوده است. در طول این سالها با پیشرفت فنون تصویربرداری بر تنوع ماموریت های این هواپیما نیز افزوده شده است.


این هواپیما در اصل برای پروا در ارتفاع بالا و ماموریت های تجسس، دیده بانی و شناسایی در طول سالهای جنگ سرد طراحی شده بود لیکن امروزه در ماموریت های متنوعی از نبرد زمینی تا عملیات امداد کار می رود. بدنه مدلهای جدید 33 درصد بزرگتر و سیم کشی داخلی آن از نوع فیبر نوری است.



تکامل U-2 در طول زمان


طراحی ساده این هواپیما باعث شده کارکردی مانند آجرچینی یا لگو داشته باشد بطوری که به عقیده خلبانان می توان یک تکه از آن را برداشته و با تکه دیگری جایگزین کرد. دوربین تصویربرداری این هواپیما با فیلم های خیس قدیمی خود می تواند از ارتفاع 22 کیلومتری بمبهای کنار جاده ای را تشخیص دهد. استفاده از لینک داده مدرن در انواع جدید باعث گردیده این هواپیما بتواند در حین انجام ماموریت با مرکز کنترل زمینی به مبادله سریع داده بپردازد. در اینصورت پرسنل زمینی حس می کنند در حین انجام عملیات آنتن گیرنده ای بر فراز خود در ارتفاع بسیار بالا دارند که مانند چشمی پرتوان برایشان عمل می کند.


به دلایل امنیتی بسیاری از اطلاعات فنی مربوط به این هواپیما برای عموم منتشر نشده است. شکل زیر غرب ایالات متحده از کابین خلبان یک U-2 را نشان می دهد. با پرواز در ارتفاع 22 کیلومتری خلبان این هواپیما قادر است انحنای کره زمین و لبه‌های بالایی استراتوسفر را ببیند.



برای مطالعه بیشتر: هواپیمای تجسسی U-2

نظرات 1 + ارسال نظر
سیده زهرا مرعشی شنبه 24 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 12:42 ق.ظ

سلام وب خوبی دارید. ممنون میشم به وبلاگ منم سر بزنیدومرادر وب خود لنیک کنید من وب شما را لنیک کردم امیدوارم با این کار اطلاعات بیشتری خواهیم داشتhttp://nbton.mihanblog.comادرس وبلاگم است افتخار دهید راستی نام ان گلستان علم است

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد