دنیای علم و تکنولوژی

دنیای علم و تکنولوژی

اخبار و مقالات مربوط به دنیای علم و تکنولوژی ترجمه شده از منابع معتبر
دنیای علم و تکنولوژی

دنیای علم و تکنولوژی

اخبار و مقالات مربوط به دنیای علم و تکنولوژی ترجمه شده از منابع معتبر

غولهای تاریخ صنایع هوایی

هواپیمای دوباله Behemoth


بزرگترین هواپیمای جنگ جهانی اول، Zeppelin-Staaken R.VI بود که از چوب ساخته شده و 22.1 متر طول داشت. هر هواپیما به 50 نفر خدمه زمینی برای نگهداری و عملیات نیاز داشت.



قایق بالدار


غول دیگر ساخت صنایع هوایی آلمان Dornier Do X با دورازده موتور بود که می توانست 100 مسافر حمل کند. این هواپیمای عظیم 56 تن وزن داشت.



هواپیمای عظیم شوروی


توپولف ANT-20 یک ابزار تبلیغاتی، یک هواپیمای مسافربری مجهز به ایستگاه رادیویی، سینما و آزمایشگاه عکاسی بود. موتور بزرگی در بالای بدنه به برخاستن آن کمک می رساند.



بمب افکن نمادین


بزرگترین بمب افکن زمان جنگ جهانی دوم بوئینگ بی 29 سوپرفورترس، بمب اتمی بر روی شهرهای ژاپن افکند و طلیعه عصر نوینی از بمب افکن های غول پیکر بود.



غول جنگ سرد


کانویر بی 36 پیس میکر اولین بمب افکن غول پیکر قاره پیما بود که می توانست بدون توقف مسافت ایالات متحده تا هند را طی کند. این غول پنجاه متری نیاز به شش موتور ملخی و چهار موتور جت برای پرواز داشت.



جت کارآزموده


بوئینگ بی 52 استرافورترس یکی از بزرگترین جت هایی است که تاکنون ساخته شده و دارای هشت موتور نیرومند برای پرواز با سرعت نزدیک به صوت است.



رکورد شکن روسی


بزرگترین بمب افکن تاریخ توپولف تی یو 160 بلک جک با وزن حدود 275 تن است که نیرومندترین موتورهای جت را حمل می‌کند. این بمب افکن بزرگترین هواپیمای بال متغیر ساخته شده دنیا است.




تایتانیک پرنده

بزرگترین هواپیمایی که تا بحال ساخته شده آنتونوف AN-225 دارای شش موتور جت و 84 متر طول است و از این نظر طویل ترین هواپیمای تاریخ است. این غول می تواند 250 تن بار حمل کند.


منبع:

Air and Space Magazine

نظرات 1 + ارسال نظر
احمد عرب شنبه 30 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 11:47 ق.ظ

سلام آقای ناصری بسیار سپاسگذارم که همیشه برای من و دوستان مطالب آموزنده میگذارید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد