دنیای علم و تکنولوژی

دنیای علم و تکنولوژی

اخبار و مقالات مربوط به دنیای علم و تکنولوژی ترجمه شده از منابع معتبر
دنیای علم و تکنولوژی

دنیای علم و تکنولوژی

اخبار و مقالات مربوط به دنیای علم و تکنولوژی ترجمه شده از منابع معتبر

سیستم جدید در فرمان کامیون های ولوو

منبع اصلی:

Volvo Dynamic Steering


شرکت ولوو سیستم جدیدی بر روی فرمان کامیون های جدید خود نصب نموده که امکان رانندگی کامیونهای سنگین با صرف حداقل نیروی جسمانی و به شیوه ای مطمئن تر فراهم می سازد. این سیستم از افزودن یک موتور الکتریکی بر بالای پمپ فرمان هیدرولیکی بوجود می آید. یک انتهای شفت موتور الکتریکی به پمپ فرمان وصل شده و انتهای دیگر به میله فرمان معمولی کامیون متصل می شود. موتور الکتریکی به عنوان یک حلقه اضافی از زنجیره انتقال حرکت عمل می کند و می توان تا 25 نیوتن متر گشتاور ورودی به سیستم فرمان اعمال کند.


 

این سیستم که در ارتباط با پمپ هیدرولیکی عمل می کند، به ادعای شرکت ولوو دارای مزایای بسیاری است از جمله:

 

این سیستم نیروی ماهیچه ای لازم برای چرخاندن فرمان بویژه در سرعتهای پایین و جاده های ناهموار را کاهش می دهد.

 

حسگرهایی که نیروی ورودی از سوی راننده را با بازخورد سیستم 2000 بار در ثانیه مقایسه می کنند، ورودی موتور الکتریکی را کنترل می نمایند بگونه ای که به عنوان یک مخزن نیرو (بافر) عمل کرده و ضرباتی که راننده از فرمان در سیستم های عادی حس می کند را حذف می نماید. این امر درگیری فکری و فیزیکی راننده را به حداقل می رساند زیرا بسیاری از حرکتهایی که راننده در روی جاده های ناهموار باید انجام دهد، سیستم خود شناسایی کرده و آن تصحیحات را انجام می دهد. در جاده های شیب دار نیز این سیستم بطور خودکار اثر رانشی شیب را خنثی کرده امکان رانندگی یکنواخت را فراهم می سازد.


ویدیوی زیر فیلم تبلیغاتی جالبی از این سیستم را نشان می دهد.


Volvo Dynamic Steering


پل عظیم کشکان

پل کشکان که در منابع باستانی از آن به نام کژکی یاد شده است، باقیمانده بنای سترگی است که شاید در زمان خود بزرگترین پل دنیا محسوب می شده است. ارتفاع پل در بالاترین قسمت 26 متر است و ستونهای قطور آن در نگاه اول حس عظمت و شکوه بی مانندی را القا می کند. این پل در 51 کیلومتری غرب خرم آباد در سمت راست جاده ای که به سمت کوهدشت می رود قرار گرفته است. از دوازده طاق پل سه دهنه آن تخریب شده و بقیه هنوز سالم هستند. از بقایای پلهای دیگری که در کنار دیده می شود می توان تاریخ بنای آن را به دوره ساسانیان نسبت داد. لیکن آخرین تجدیدبنای آن در قرن 4 هجری و به دستور بدربن حسنویه از امرای آل بویه صورت گرفته است.


در زیر تصاویری که توسط نگارنده از این پل تهیه شده را می توانید ملاحظه فرمایید.






آگهی تبلیغاتی




جستجوهای تخصصی اینترنتی، گردآوری و پالایش اطلاعات


همیاری در نگارش و تدوین گزارشات علمی و پایان نامه های دانشگاهی


تحلیل و شبیه سازی با استفاده از نرم افزارهای مهندسی (ABAQUS, MATLAB, …)


ترجمه دقیق و ویراسته متون علمی


همیاری در تدوین سمینارها و پروژه های کوچک درسی دانشگاهی

 

((((        با قیمت های توافقی       ))))


تهیه مقالات ISI


بانک پروژه های آماده با نازل ترین قیمت


آموزش دروس مهندسی و نرم افزارهای تخصصی



تماس بگیرید:  09124385687 - 09122766047



ایمیل: asna50@yahoo.com



توسط تیمی از پژوهشگران و فارغ التحصیلان دانشگاه های معتبر

معرفی وبلاگ تخصصی ماهیگیری

وبلاگ های تخصصی منابع بسیار مفیدی برای کسب اطلاعات دست اول و مفصل درباره موضوعات مختلف هستند. وبلاگ تخصصی ماهیگیری که توسط فرد با ذوقی اداره می شود یکی از منابع مفیدی است که علاوه بر جذابیت مطالب، اطلاعات ذیقیمتی درباره این ورزش مفرح روح و جسم به انسان می دهد.


بالاترین ارتفاع بدست آمده با یک هلی کوپتر

در ارتفاعات بالا به علت رقیق شدن هوا، نیروی بالابر تولید شده توسط ملخها و نیز توان موتور آنها کاهش می یابد. بیشتر هلی کوپترها برای پرواز در ارتفاعات 3 تا 5 هزار متری طراحی شده اند. با این وجود در 21 ژوئن سال 1972 ژان بولی (Jean Boulet) از فرانسه با هلی کوپتر آئرواسپسیال لاما ی خود توانست به ارتفاع 12 هزار و 442 متری دست یافته و رکوردی از خود بجای گذارد. در این ارتفاع موتور هلی کوپتر وی آتش گرفت و او توانست به سلامت بر زمین بنشیند. او در حالی که ملخهایش بطور خودکار با نیروی باد می چرخید بر زمین نشست که خود رکوردی محسوب می شود. قبل از پرواز تمامی وسایل غیرضروری از هلی کوپتر او باز شده بود تا وزن آن به کمترین میزان ممکن کاهش یابد. تصویر زیر یک هلی کوپتر از مدلی که ژان بولی با آن پرواز کرد را نشان می دهد.



منبع: http://records.fai.org/rotorcraft/aircraft.asp?id=188