دنیای علم و تکنولوژی

دنیای علم و تکنولوژی

اخبار و مقالات مربوط به دنیای علم و تکنولوژی ترجمه شده از منابع معتبر
دنیای علم و تکنولوژی

دنیای علم و تکنولوژی

اخبار و مقالات مربوط به دنیای علم و تکنولوژی ترجمه شده از منابع معتبر

تصویر زمین از اعماق فضا

ما همواره عقده نگریستن به خویش از فضا را داشته‌ایم. بنابراین تعجبی ندارد اگر دانشمندان در اولین فرصت دوربین های سفینه فضایی دورپروازخود را از اعماقدستگاه خورشیدی بسوی زمین بچرخانند تا تصویر زمین از فضای دور دست در برابر دیدگان آنها قرار گیرد.

 


تصویرجدیدی که توسط فضاپیمای کاسینی در نزدیکی سیاره کیوان گرفته شده، زمین را مانند نقطه کوچکی از نور نشان می‌دهدکه از خلال حلقه های کیوان دیده می شود. زمان تصویربرداری در 12 آوریل 2017، کاسینی در فاصله یک میلیارد و 390مییلیون کیلومتری زمین قرار داشت. بخشی از زمین که روبروی دوربین کاسینی قرار داشت، اقیانوس اطلس جنوبی بود.

 

سال 2013 کاسینی تصویر بسیار جالبی از زمین همراه با ماه تهیه کرد.

 

شاید مشهورترین عکسی که از زمین گرفته شده، تصویر برداشته شده توسط ویاجر 1 در سال1990 باشد. این تصویر که از فاصله 6.4 میلیاردکیلومتری زمین گرفته شده، کره زمین را بصورت یک نقطه کم رنگ آبی نشان می دهد.

 

این تصویر در حقیقت مانند خداحافظی ویاجر 1 با دستگاه خورشیدی بود، زمانی که راه بی انتهای خود را بسوی فضای میان ستاره ای آغاز کرده و از کرانه های دستگاه خورشیدی فراتر رفت.

 

کاسینی در آخرین مراحل ماموریت خود قرار دارد که از سال 1997 آغاز شده و در حال تهیه تصاویری گرانبها تر میان حلقه‌های کیوان است. 

منبع: سایت ناسا

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد