ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 |
این هواپیمای جدید به تازگی اولین تست خود را با موفقیت طی کرده است. لیکن خلبان این هواپیما نیازی به تکیه به چتر نجات شخصی خود در هنگام حادثه ندارد. این هواپیمای کوچک دارای یک چترنجات به قدر کافی بزرگ است که میتواند هواپیما را در هنگام نقص فنی، به سلامت به زمین برساند.
در برخی حوادث مانند برخوردهای کوچک هوایی یا از دست رفتن کنترل هواپیما، خلبان قادر به استفاده از چتر نجات شخصی خود نخواهد بود. در اینگونه موارد چتر نجات هواپیما میتواند جان خلبان را نجات دهد.
شرکت Cirrus Design این چتر نجات را با موفقیت بر روی یک هواپیمای سبک SR-20 آزمایش کرده است. این چتر نجات میتواند در ارتفاع ٣٠٠ متری عمل کرده و هواپیما را با سرعت ١٧ مایل بر ساعت به زمین برساند. از چرخهای فرود هواپیما به عنوان جاذب شوک استفاده می شود.
این سازوکار برای هواپیماهای بزرگ کارایی ندارد. برای اینگونه هواپیماها میتوان از بالهای تغییرشکل دهنده که در مواقع خاص سطج بزرگتری را برای فرود فراهم میکنند استفاده کرد.
برای اطلاعات بیشتر به سایت مجله نیوساینتیست مراجعه شود.