ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | |||||
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
هنوز چشم انداز خودروهایی که با محیط پیرامون خود ارتباط برقرار می کنند واقعیت عینی نیافته است. فناوری های ارتباطی با پهنای باند محدود، مدل های کسب و کار با محوریت کاربر نهایی و تقاضای ضعیف از سوی مشتریان فقط برخی از دلایلی است که مانع بکارگیری راه حلهای ارتباطات خودرویی بطور انبوه در بازار شده اند. از ابتدای قرن حاضر، ارتباطات همراه و دسترسی به خدمات اینترنتی از طریق ابزارهای متحرک بخشی از زندگی روزانه ما بوده است. صنعت خودروسازی پیش از این نقش مهمی در این انقلاب ایفا نکرده بود، لیکن این نیاز بطور روز افزون احساس شده است که خودروها نیز باید بخشی از دنیای ارتباطی شوند. خودرو وارد بخشی از اکوسیستم های جدید می شود که در آنها مدل های نوین کسب و کار با مرکزیت داده ها، چالش های کسب و کاری ناموازی برای بازیگران صنعت خودرو پدید می آورند.
برای دانلود متن کامل مقاله بر روی --> این پیوند کلیک کنید.
به تست زیر از کنکور سراسری 1391 توجه کنید:
حل تستی - با کمی محاسبه می توان دید سه عدد 0 و 1 و 2 در نامعادله فرض صدق می کنند. داریم:
f(0) = -3
f(1) = -4
f(2) = -3
چون مقدار تابع از -3 به -4 کاهش و سپس دوباره افزایش پیدا می کند، تابع نه نزولی است و نه صعودی. اما به نظر می رسد مقادیر تابع همواره منفی است. پس با قطعیت کامل فقط گزینه 1 صحیح است.
حل تشریحی در زیر دیده می شود:
بنابراین تابع مزبور همواره منفی است.
برای مطالب دیگری از این دست به پست های زیر مراجعه کنید:
http://scitech.blogsky.com/category/cat-26/
http://scitech.blogsky.com/category/cat-21/
استانداردهای مهندسی سری دوم
2. ISO 6157-2: Fasteners - Surface discontinuities - Part 2: Nuts (2.15 MB)
هندسه در کنار مثلثات، نقاط ضعف اصلی بیشتر دانش آموزان نظام جدید آموزشی محسوب میشوند. علت این است که این دو درس از ابتدای پیدایش نظام جدید آموزشی در کتابهای درسی مورد کم توجهی قرار گرفته بودند و امروزه بیشتر دانش آموزان حتی تست های هندسه مسطحه یا فضایی را در کنکور ندیده می گیرند و از کنار آن با وحشت عبور می کنند.
به تست زیر از کنکور 1391 توجه کنید:
در اینجا با دایره و خط مماس مواجه هستید. هم چنین به یک رابطه هندسی بین خط مماس و خطوط قاطع دایره نیاز دارید. به رابطه های هندسی که در آنها خط مماس وجود دارد فکر کنید. مشخص ترین رابطه مطابق شکل زیر است:
AT 2 = AB x AC
اگر اندازه وتر درونی را y در نظر بگیریم خواهیم داشت:
x2 = 3(3+y)
62 = 4(4+y)
از رابطه دوم بدست می آید y=5 و اگر در رابطه اول قرار دهیم خواهیم داشت در نتیجه گزینه 3 درست است.
همانطور که می بینید هندسه آنقدرها هم دشوار نیست.
برای سایر مطالب مشابه به لینک های زیر مراجعه فرمایید:
http://scitech.blogsky.com/category/cat-21/
http://scitech.blogsky.com/category/cat-26/
این تصاویر را شخصا با استفاده از Google Earth تهیه کرده ام.
بمب افکن استراتژیک مافوق صوت بال متغیر B-1B در کنار یک B-52 اوراق شده
این B-52 ها هنوز قابل پروازند لیکن در چارچوب پیمان کاهش تسلیحات استراتژیک زمان چنگ سرد از خدمت خارج شده اند.
هواپیماهای باربری غول پیکر C-5 Galaxy در کنار تانکرهای سوخت رسان
این فانتوم های F-4 زمانی جنگنده چند منظوره بی رقیب محسوب می شدند.
این گورستان حتی پذیرای عقاب تیزپرواز آسمان ها F-15 Eagle می باشد. پایین تر از آنها تعدادی هواپیمای ضربتی A-10 نیز دیده می شود.
تعداد بی شماری جنگنده F-16 از خدمت خارج شده