دنیای علم و تکنولوژی

دنیای علم و تکنولوژی

اخبار و مقالات مربوط به دنیای علم و تکنولوژی ترجمه شده از منابع معتبر
دنیای علم و تکنولوژی

دنیای علم و تکنولوژی

اخبار و مقالات مربوط به دنیای علم و تکنولوژی ترجمه شده از منابع معتبر

تصاویر کپسول اوریون ناسا از سطح ماه

ماه یک مکان سرد، بیروح و متروک است.

دوشنبه گذشته کپسول بدون سرنشین آرتمیس 1 دو مانور تصحیح مسیر نخست خود را برای ورود به یک مدار نزولی بدور ماه انجام داد. در طی این مانورها به فاصله 10 کیلومتری سطح ماه رسید و تصاویر خیره کننده ای از سطح ماه به زمین مخابره کرد. سطح ماه فاقد اتمسفر محافظی مانند زمین است و بطور پیوسته مورد بمباران شهاب سنگ ها قرار می گیرد. در این پست تعدادی از این تصاویر را می بینید.



منبع: https://news.yahoo.com/nasa-orion-sends-back-haunting-170000620.html

کلمپ متر چیست و چگونه کار می کند؟

برای اندازه گیری پارامترهایی مانند جریان و ولتاژ، نیاز به یک ابزار اختصاصی داریم. برای اندازه گیری جریان از ابزارهایی مانند مولتی مترهای آنالوگ یا دیجیتال استفاده می شود اما برای استفاده از این ابزارها باید مدار حامل جریان بریده شده و الکترودهای ابزار بطور سری در مدار قرار گیرد. در بسیاری حالات انجام چنین کاری عملی یا ممکن نیست. بریدن مدار می تواند خطراتی مانند شوک الکتریکی در بر داشته باشد.

انتخاب مناسب در چنین وضعیت هایی کلمپ متر است..... ادامه مطلب

پروتکل HART چیست؟

پروتکل HART چیست؟

بیشتر ابزارهای هوشمند میدانی که در سراسر دنیا نصب شده اند دارای قابلیت ارتباط با HART هستند. فناوری قدرتمند HART (مخفف عبارت مبدل راه دور قابل آدرس دهی بزرگراهی یا Highway Addressable Remote Transducer) استاندارد جهانی برای ارسال و دریافت اطلاعات از طریق سیمهای میان ابزارهای هوشمند و سیستم کنترل یا پایش و یا اسباب ارتباطی قابل حمل است. .... ادامه مطلب