دنیای علم و تکنولوژی

دنیای علم و تکنولوژی

اخبار و مقالات مربوط به دنیای علم و تکنولوژی ترجمه شده از منابع معتبر
دنیای علم و تکنولوژی

دنیای علم و تکنولوژی

اخبار و مقالات مربوط به دنیای علم و تکنولوژی ترجمه شده از منابع معتبر

بزرگترین گورستان هواپیمای دنیا

صحرای آریزونا، پایگاه هوایی دیویس مونتان آمریکا

برای دیدن ویدیوی این مطلب روی تصویر بالا کلیک کنید.


اینجا یکی از بزرگترین گورستان های دنیا است، لیکن ساکنان دائمی آن را نه درگذشتگان، بلکه برخی پیشرفته ترین مصنوعات تکنولوژیکی انسان تشکیل می دهند. بیش از 3100 هواپیمای از رده خارج شده در این گورستان آرمیده اند.

تجهیزات انبار شده در این مکان بین 34 تا 35 میلیارد دلار ارزش دارند. اینجا بیابانی گرم و خشک با مساحتی حدود 2000 زمین فوتبال است.

آریزونا بهترین آب و هوا برای نگهداری از این تجهیزات را دارد. هوای اینجا داغ و با کمترین میزان رطوبت و بارندگی است و زمین به سختی بتن است. بنابراین هواپیماها تحت اثر وزن خود در زمین فرو نمی روند.

هواپیماهای پارک شده در این مکان از وزارت دفاع، ارتش، سایر نهادهای دولتی  متحدین خارجی آمریکا می آیند. حدود 3100 هواپیما در این مکان نگهداری می شوند که بیشتر آنها نظامی هستند. بیش از 80 نوع هواپیما در این مکان وجود دارد.

برخی هواپیماها در این مکان پس از چند هفته نگهداری دوباره به خدمت فراخوانده می شوند. برخی نیز مانند ای فور اسکای هاوک بیش از 50 سال است که در این مکان ذخیره شده اند. هر هواپیما پیش از ورود به این بیابان یک فرایند حفاظتی را طی می کند که شامل تخلیه سوخت و پمپاژ روغن به درون موتور برای حفاظت درازمدت از آن است.

برخی قسمت های هواپیما با پوشش سفیدرنگی پوشانده می شوند که منعکس کننده نور خورشید هستند و مانع بالارفتن دمای درونی هواپیما می شوند.

این مکان، بزرگترین انبار ذخیره قطعات هواپیما و هلی کوپتر نیز محسوب می شود. هر هواپیمای ذخیره شده در این مکان دارای هزاران قطعه است که بسیاری از آنها قابل استفاده مجدد هستند. هر سال حدد 4000 تا 7000 قطعه از این پایگاه برای نیروی هوایی یا دریایی آمریکا فرستاده می شود تا در هواپیماها و هلی کوپترهای در حال خدمت مورد استفاده قرار گیرد. برخی قطعات پرنده هایی که تولید آنها مدتهاست متوقف شده را تنها در این پایگاه هوایی می توان یافت.