ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 |
نقشههای آنلاین، کمک های مالی از طریق تلفن همراه و تعداد زیادی وب سایت شرکت های بزرگ مخابراتی در خدمت کمک رسانی به آسیب دیدگان هائیتی برآمده اند.
به گفته اختر بدشاه، مدیر ارشد روابط عمومی بین المللی مایکروسافت، تکنولوژی یکنقش کلیدی در حمایت از صدمه دیدگان زمین لرزه هائیتی و هماهنگ سازی خدمات امدادی ایفا کرده است. شرکت مایروسافت علاوه بر کمک ١.٢٥ میلیون دلاری، شبکه ای به نام NetHope از سازمانهای بزرگ بشردوستانه ایجاد کرده است.
سیسکو و اینتل نیز بخشی از این شبکه هستند که برای ایجاد ارتباطات اینترنتی بین سازمانهای امدادرسانی ایجاد شده است. شرکت معظم گوگل نیز علاوه بر کمک یک میلیون دلاری، سرویس نقشه های آنلاین و تصویر برداری ماهواره ای خود را نیز در خدمت امدادرسانان قرار داده تا بتوانند بهتر نقاط آسیب دیده را شناسایی کرده و پاسخ هماهنگی به تقاضاها بدهند.
زمین لرزه سه شنبه گذشته هائیتی با شدت ٧ ریشتر، ده ها هزار کشته و بیش از دومیلیون بی خانمان در این کشور فقیر بر جای گذاشت.
منبع اصلی:
http://www.google.com/hostednews/afp/article/ALeqM5g6N5cRl3CmkwonM8W0p1Q3IYWWeQ