ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | |||||
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
منبع:
http://frenchtribune.com/teneur/1319983-golden-eagle-cling-young-sika-deer
پژوهشگران حیات وحش در سیبری شرقی مشغول مطالعه بر روی گونه در خطر انقراض ببر سیبری بودند که دوربین مخفی آنها بطور خودکار لحظه شکار گوزن جوان سیکا توسط یک عقاب طلایی نیرومند را ضبط کرد.
تاریخ: 09/24/2013
ترجمه: اصغر ناصری
منبع:
11 دقیقه دلهره آور
سه دقیقه پس از برخاستن از زمین و هشت دقیقه قبل از نشستن، باید بیدار و کاملا هوشیار باشید. تحقیقات نشان داده اند که 80 درصد سوانح هوایی در این 11 دقیقه روی می دهند. دستورات خدمه پرواز را نادیده نگیرید.
مسافرت در حالی که کودک خود را روی زانو نشانده اید خطرناک است
طبق قانون کودکان زیر دو سال را می توان روی زانو نشاند و از خرید بلیط جداگانه برای آنها خودداری کرد. ولی این کار بسیار خطرناک است. در اغتشاشات ناگهانی بازوان شما توان حفظ کودک را ندارد. مطابق دستورالعمل های فدراسیون جهانی هوانوردی، ایمن ترین مکان برای کودک خردسال در یک سیستم حفظ ایمنی کودک (CRS) است. با هزینه ای اضافی ایمنی فرزند خود را تامین کنید.
کثیف بودن هواپیما
به علت ترافیک فشرده پرواز برخی هواپیماهای مسافربری برای پرواز بعدی تمیز نمی شوند. عوامل بیماری زایی مانند ویروس آنفلونزا می توانند روزها دوام آورند. بنابراین مراقب پاکت ها، پتوها و سینی غذای باقیمانده از سفر قبلی باشید زیرا ممکن است حاوی میکروبهای بیماریزا باشند. مواد پاک کننده ضدباکتری همراه داشته باشید.
خواب رفتگی خلبانان
بین 43 تا 54 درصد خلبانان در بریتانیا، نروژ و سوئد اذعان کرده اند که هنگام راندن یک هواپیمای مسافربری لحظاتی خواب آنها را در ربوده است. بدتر اینکه پس از بیدار شدن کمک خلبان خود را نیز در خواب دیده اند!
حقوق ناکافی
همه ما تمایل داریم که پزشکان، چراحان و خلبانان که جان ما در دست آنهاست از حقوق کافی برخوردار باشند. متاسفانه بسیاری از خلبانان حقوق کافی نمی گیرند بویژه در خطوط هوایی محلی. برخی خلبانان تنها برای مدت پرواز حقوق می گیرند و بابت وظایف پیش از پرواز دستمزدی دریافت نمی کنند.
برای فرار از یک هواپیمای در حال سوختن تنها 90 ثانیه زمان دارید.
خروجی های اضطراری را بخوبی در نظر بگیرید. تنها 90 ثانیه طول می کشد یک شعله در حال گسترش تمامی هواپیما را دربربگیرد. لباسهای پنبه ای یا غیرمصنوعی بپوشید. مواد مصنوعی آتش گیرند و ممکن است پوست شما را ذوب کنند. آنهایی شانس بیشتر برای خروج از هواپیما دارند که فاصله شان از خروجی اضطراری کمتر از 5 ردیف صندلی است.
19 آگوست 2013 -
مطابق پژوهشهای انجام شده در کشور آلمان، اگر تنها نیم درصد از خودروهای موجود بر سطح جادهها با یکدیگر مرتبط شوند، راهبندانهای ترافیکی بطرز قابل ملاحظهای کاهش خواهند یافت.
صنعت خودرو به تازگی مملو از اخباری در مورد فناوری ارتباطات خودرویی با استفاده از شبکههای بیسیم شده است، مسیری که بسوی تردد و مسیریابی بهتر با استفاده از اطلاعات بلادرنگ، سرگرمیهای درون خودرویی بیشتر برای مسافرین، هشدارهایی در مورد مخاطرات جادهای و در نهایت خودروهای بدون راننده پیش میرود. برخی مدافعین این فناوری بر این باورند که در چند دهه آینده خودروهای بدون راننده تحقق عینی خواهند یافت؛ برخی نیز معتقدند که تا سال 2025 از بازار انبوه برای این خودروها خبری نخواهد بود. گوگل، آئودی و لکسوس پیشتاز این فناوری بودهاند و در ماه می اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراهی مطالعهای چند لایه را آغاز کرده است که باید به آرایهای از استانداردهای ایمنی بیانجامد.
در این میان، بیشتر خودروسازان هم اکنون قابلیت اتصال به خدمات صوتی مانند پاندورا و استیچر را از طریق گوشیهای هوشمند ارائه میکنند. برخی خودروسازان امکان جستجوی محدود با گوگل را با استفاده از اینترنت درون خودرو در مدلهای تولیدی ایجاد کردهاند. خودروی تسلا مدل اس یک صفحه نمایش مرکزی 17 اینچی دارد که به سرنشین خودرو اجازه وبگردی همانند یک iPad را میدهد.
از آنجایی که نوعی از قابلیت ارتباط به الزامی برای هر نوع خودروی بازطراحی شده تبدیل گردیده است، وجود یک شبکه قابل اعتماد همراه با امنیت کافی نیز از اهمیتی یکسان برخوردار شده است. برای پاسخگویی به این نیازها، شرکت کالیفرنیایی سیسکو و کانتیننتال ای جی آلمان با همکاری یکدیگر نمایشی از مفهوم ارتباطات خودرویی در شمال میشیگان را آغاز کردهاند.
این مفهوم که نمایش آن در سمینارهای توجیهی سالانه مرکز پژوهشهای خودرویی آغاز شده است، نوید دهنده انتقال بلاواسطه میان شبکههای 2G، 3G و شبکههای WiFi موجود برمبنای میزان هزینه مورد نظر مشتری بر حسب کیفیت خدمات درخواستی میباشد. سیسکو ادعا می کند که این مفهوم، پیشرفتی نسبت به خدمات موجود و لیکن کندتر محسوب میشود. خدمات اختصاصی رایانش ابری خودروی مرتبط میتواند به عنوان واسطهای با اینترنت عمل کرده و هم ابر رایانشی و هم خودرو دیوارههای محافظی در برابر حملات سایبری فراهم کنند. حملات سایبری میتوانند ایمنی راننده را بسته به سامانه مورد تهاجم به خطر اندازند. این واقعیت NHTSA را بر آن داشته است که در سال 2012 یک بخش تروریسم سایبری در این اداره افتتاح کند.
مطابق ادعای شرکت سیسکو، هر خودروی مرتبط میتواند 1400 دلار سود در سال ایجاد کند که از ناحیه خدمات ارزان بیمه بر حسب مسافت طی شده، کاهش زمان تردد یا کاهش تعداد تصادفات میتواند عاید شود.
آندرس مای مدیر گروه خودروی مرتبط سیسکو به خبرگزاری بوستون چنین گفته است که ارتباطات خودرویی تحولی واقعا بنیادین برای بیمهگران ایجاد خواهد کرد. ارتباطات خودرویی در تمامی زنجیره ارزش آنها موج ایجاد میکند. این فناوری از بروز تصادفات جلوگیری میکند... همچنین به بیمهگران کمک میکند به جبران خسارت و کنترل هزینههای متضررین بپردازند.
مای میافزاید: "از دیگر فواید ارتباطات خودرویی کاهش زمان گیر کردن در راهبندان هاست، زیرا اگر بخش بزرگی از خودروها مرتبط شوند، قادر خواهید بود راهبندان ها را دور بزنید". در یک اکوسیستم ارتباطات خودرویی ظرفیت هر باند حرکتی پنج برابر میشود و این امر بر تعداد جادههای مورد نیاز در آینده اثر قابل توجهی خواهد داشت.
حتی با مرتبط شدن تعداد کمی خودرو فواید بزرگی عاید خواهد شد. مطابق پژوهشهای انجام شده در کشور آلمان، اگرتنها نیم درصد از خودروهای موجود بر سطح جادهها با یکدیگر ارتباط حاصل کنند، راهبندانهای ترافیکی بطرز قابل ملاحظهای کاهش خواهند یافت.
اما آیا مصرف کنندگان هزینه این خدمات را میپردازند؟ حتی طرح خدمات بیسیم درون خودرویی آئودی که بنا به تبلیغ این خودروساز از قیمتی بسیار رقابتی برخوردار است، حدود 15 دلار در ماه هزینه در بر دارد. باید دید در دراز مدت چه تعدادی از افراد مایل به پرداختن هزینه خدمات ارتباطات خودرویی هستند که فواید آنها خیلی محسوس تر از هزینه خدمات گوشی های هوشمند نیست.
آندرس مای میگوید: "خودروسازان و سایر کسب و کارها که قادر به بازاریابی برای خدمات خود هستند بخشی از هزینه ها را خواهند پرداخت. ما بیش از 70 تسهیلات اشتراکی برای کاهش هزینه یا افزایش سودآوری شناسایی کردهایم. هر شرکتی میتواند با فراهم ساختن امکان دسترسی شرکت های ثالث به مشتریانش، در برخی از سود آنها شریک شود."
این امر در نهایت هزینه پایانی را برای رانندگان کاهش خواهد داد، اما خبر از آینده ای می دهد که در انحصار بازاریابان است، اشخاصی که بر همه موقعیت های سودآور آگاهند و آنها را بطور بلادرنگ برای مشتری تبلیغ می کنند. لیکن یک نظرسنجی انجام شده توسط سیسکو در ماه می نشان داد که بیشتر آمریکاییان مایلند برخی اطلاعات خود را از طریق سامانههای ارتباطی در اختیار بگذارند و در عوض رانندگی متفاوتی را تجربه کنند.
بنظر میرسد مفهوم ابداعی توسط سیسکو و شرکت کانتیننتال نوید نسخه بهتری از گوشی های هوشمند امروزی و اینترنت درون خودرویی فعلی را می دهد: امنیت بیشتر در برابر نفوذگران، از دست نرفتن ارتباط در هنگام عبور از مرز شبکه ها و اتصال قویتر برای مسیریابی در ترافیک یا استفاده از تلویزیون اینترنتی. خودروهای مرتبط آینده ممکن است به این نوع از قابلیت اعتماد شبکهای نیاز داشته باشند؛ امری که بنظر می رسد در توان فناوری امروز باشد.
منبع خبر:
22 آگوست 2013
شرکت فورد به تازگی پروژهای را در روسیه آغاز کرده است که به مطالعه مدلهای ارتباطی روباتها در فضا می پردازد. هدف نهایی شرکت از این مطالعه ارتقای فناوری ارتباطات خودرویی است.
این پروژه سه ساله که با همکاری بخش تلماتیک دانشگاه فنی سن پترزبورگ در روسیه آغاز شده، کانالهای ارتباطی میان روباتها در ایستگاه فضایی بینالمللی را مورد کاوش قرار میدهد. این تیم تحقیقاتی امیدوار است با تحلیل شبکههای تور مانند (mesh networks) و تلماتیک (مبادله اطلاعات دیجیتالی از راه دور) بتواند سطح توسعه ارتباطات میان خودرو- ابر رایانشی (vehicle-to-cloud)، ارتباطات خودرو-زیرساخت و ارتباطات خودرو-خودرو را که مجموعا به نام ارتباطات V2X خوانده میشوند، ارتقا بخشد.
شرکت فورد امید دارد این پروژه به کاهش حوادث ترافیکی کمک رسانده و گامی در جهت کاهش راهبندانهای ترافیکی و فراهم ساختن امکان پاسخ سریعتر به درخواست های امدادی محسوب شود.
نسل آینده روباتهای فضایی، ماشینهایی ابرمرتبط (hyper-connected) در جهان مادی هستند که به فناوریهای چندگانه رادیویی برای ارتباط با ایستگاه فضایی، فضانوردانی که برای کمک به آنها ساخته شدهاند و کنترلرهای انسانی واقع بر روی زمین مجهز میباشند. فورد بر این باور است که خودروهای مرتبط آینده نیز تا حدودی مانند این روباتها به شکل موجودی نیمه خودکار عمل کرده و فعالیتهای خود را با سیستم های مدیریت رایانش ابری و نیز زیرساخت جادهای و خودروهای پیرامون خود هماهنگ میسازند. این خودروها همانند روباتهای فضایی از شبکههای ارتباطی متعددی از LTE گرفته تا DSRC و WiFi برای تضمین رساندن پیام خود به مقصد مورد نظر استفاده میکنند.
بخصوص شرکت فورد به راههایی مینگرد که از طریق آنها ارسال پیامهای حیاتی در صورت قطعی شبکه نیز امکان پذیر باشد. برای مثال در صورت قطعی یک ارتباط خودرو –ابررایانشی، ارتباط خودرو-خودرو می تواند وظیفه انتقال پیام را بعهده گیرد.
اولگ گوسیخین مدیر فنی تحلیل سیستم شرکت فورد در این رابطه می گوید: "تحقیق در گزینههای اضطراری و شبکه های مقاوم پیامرسانی بسیار مهم است. اگر یک شبکه دچار قطعی شود، جایگزینهای دیگری باید شناسایی و تقویت شوند تا پیامها بین شبکهها بطور قابل اعتماد منتشر شوند".
برپایه دانش بدست آمده از مطالعه روبوتهای فضایی، مهندسین خواهند توانست الگوریتمی یکپارچه با سیستمV2X ابداع کنند که بتواند پیامها را از طریق شبکهای مناسب بسته به اهمیت آنها هدایت کند. برای مثال یک پیام اضطراری می تواند از طریقیک شبکه توری سریعتر منتقل شود در حالی که یک پیام مربوط به تفریحات درون خودرویی از طریق یک کاربرد خودرو-زیرساخت قابل انتقال است.
گوسیخین می افزاید: "ما در حال تحلیل دادههای موجود برای تحقیق در این موضوع هستیم که کدام شبکهها مقاومتر و قابل اعتمادتر برای هر نوع پیام هستند و این که گزینههای اضطراری در هنگام قطعی یک شبکه در سناریوهای ارتباطی خاص کدامند. برای مثال در یک تصادف، یک خودرو ممکن است گزینه ارسال پیام از طریق DSRC، LTE یا شبکه توری (meshed Network) را بسته به نوع سیگنال، سرعت و مقاومت شبکه مورد نیاز در اختیار داشته باشد با این هدف که پیام او به امدادگران با حداکثر سرعت ممکن برسد."
دانشگاه فنی سن پترزبورگ شبکه های تلماتیک روباتیک بسیار ستبری ابداع نموده است که در برابر امکان قطعی شبکه بسیار مقاوم هستند. در فضای بسیار خطرناک خارج جو، در هر شرایطی باید روباتهای فضایی قادر به ارتباط با فضانوردانی باشند که آنها را کنترل میکنند.
منابع خبر:
http://gigaom.com/2013/08/22/what-ford-will-learn-about-the-connected-car-from-space-robots/
برای منبعی غنی در مورد فناوری ارتباطات هوشمند خودرویی به سایت زیر مراجعه کنید.