دنیای علم و تکنولوژی

دنیای علم و تکنولوژی

اخبار و مقالات مربوط به دنیای علم و تکنولوژی ترجمه شده از منابع معتبر
دنیای علم و تکنولوژی

دنیای علم و تکنولوژی

اخبار و مقالات مربوط به دنیای علم و تکنولوژی ترجمه شده از منابع معتبر

ویروس کرونا – آخرین اخبار 6 فروردین 1399

دولت هند دستور تعطیل سراسری کشور را صادر کرد

دهلی نو سی ان ان 25 مارس 2020

نارندرا مودی نخست وزیر هند روز سه شنبه دستور تعطیل سراسری کل این کشور 1.3 میلیارد نفری را صادر کرد. او به تمامی جوامع محلی هشدار داد با هرگونه تخطی از این فرمان برخورد خواهد شد. تعطیلی کشور به مدت حداقل 21 روز ادامه می یابد. او در سخنانی بیان داشت: "دیده اید که قدرتمندترین ملت ها چگونه در برابر این بیماری عالم گیر امید خود را از دست داده اند... کارشناسان گفته اند که فاصله گیری اجتماعی تنها گزینه ممکن برای مبارزه با ویروس کرونا است. باید از یکدیگر فاصله گرفته و در خانه ها بمانید. اگر می خواهید چرخه سرایت بیماری را بشکنید، باید از انتشار آن جلوگیری کنید... هرگونه سفر بیرون منازل ممنوع است. تقاضا دارم هرجا هستید همانجا بمانید".

هند دومین کشور پرجمعیت دنیا و پنجمین اقتصاد بزرگ دنیا است. لیکن به نظر می رسد تاکنون از تهاجم کامل این بیماری عالم گیر مصون مانده است. ابتلای 519 نفر در این کشور به ویروس کرونا تایید شده که تاکنون 10 نفر از آنها درگذشته و 39 نفر نیز مداوا شده اند.

در طی مدت تعطیلی کشور تنها خدمات اساسی مانند آب، برق، خدمات درمانی، خدمات آتش نشانی، فروشگاههای مواد غذایی و خدمات شهری برقرار خواهند بود. فرصت اعاده مالیات سه ماه تمدید شده تا جبران ضررهای مالی افراد باشد.

منبع:

https://edition.cnn.com/2020/03/24/asia/india-lockdown-coronavirus-intl/index.html


بیماری عالم گیر کووید 19 به 197 کشور جهان رسید

تا صبحدم 25 مارس 2020 مطابق با ششم فروردین 1399، بیماری کووید 19 به 197 کشور جهان رسیده و مطابق آمار رسمی 422,966 را مبتلا ساخته و 18,906 نفر را به کام مرگ برده است. ایتالیا با 6820 مورد مرگ در صدر جدول بوده و اریتره با یک مورد ابتلا و هیچ مورد مرگ در انتهای جدول آمار مرگ و میر قرار دارد.

منبع: Worldometers.info

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد