دنیای علم و تکنولوژی

دنیای علم و تکنولوژی

اخبار و مقالات مربوط به دنیای علم و تکنولوژی ترجمه شده از منابع معتبر
دنیای علم و تکنولوژی

دنیای علم و تکنولوژی

اخبار و مقالات مربوط به دنیای علم و تکنولوژی ترجمه شده از منابع معتبر

احتمال تبدیل ویروس کرونا به یک بیماری بومی

آدریانا رودریگز – یو اس ای تودی – 17 فوریه 2021

 

حتی با وجود کاهش موارد ابتلا به ویروس کرونا در سراسر جهان و واکسیناسیون عده زیادی از مردم، ویروس کرونا قرار نیست به این زودی از میان ما رخت بر بندد. کارشناس ارشد بیماری های همه گیر آمریکا دکتر آنتونی فاوچی این ایده را که ویروی کرونا در چند سال آینده از میان برود را رد کرده است. به عقیده او بیماری کرونای جدید به یک بیماری بومی (endemic) تبدیل شده و باید درباره آن احتیاط های لازم را ایفا کرد.

بیماری بومی یا اندمیک به معنای حضور ثابت یا شیوع همیشگی یک بیماری در یک جمعیت یا در یک ناحیه جغرافیایی معین است. یک بیماری بومی ممکن است بر مبنایی سالانه ظهور کرده و شیوع پیدا کند بدون اینکه باعث از هم گسیختن جریان زندگی عادی مردم گردد. مانند سرماخوردگی فصلی که اکنون بخشی از زندگی عادی مردم سراسر دنیا شده است.Advertisement

در مقام مقایسه یک اپیدمی، افزایش ناگهانی موارد ابتلا به یک بیماری بالاتر از حد مورد انتظار در یک جامعه بشمار می رود. اپیدمی بطور ناگهانی ظهور کرده و موجب بحران می شود. اپیدمی ها ممکن است پس از مدتی با حصول ایمنی گله ای و ابتلای درصد معینی از افراد جامعه، ناپدید شوند. اما اندمیک یا بیماری بومی هربار با شدت متفاوتی ظاهر شده و جریان عادی زندگی را تغییر می دهد.

پژوهشی که در ماه ژانویه انجام شده نشان می دهد کووید 19 احتمالا به یک بیماری بومی مانند سرماخوردگی فصلی تبدیل می شود که جوامع انسانی نسبت به آن ایمنی نسبی پیدا کرده یا طرز همزیستی با آن را خواهد آموخت.


منبع:

https://news.yahoo.com/health-officials-coronavirus-likely-become-103017281.html

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد