دنیای علم و تکنولوژی

دنیای علم و تکنولوژی

اخبار و مقالات مربوط به دنیای علم و تکنولوژی ترجمه شده از منابع معتبر
دنیای علم و تکنولوژی

دنیای علم و تکنولوژی

اخبار و مقالات مربوط به دنیای علم و تکنولوژی ترجمه شده از منابع معتبر

بلندترین ساختمان‌های دنیا

در حال حاضر بلندترین سازه دنیا دکل تلویزیونی KVLY-TV در ٣٠ مایلی شمال فارگو واقع در داکوتای شمالی آمریکاست. بلندی این دکل به ٦٢٨.٨ متر بالغ می‌شود. این آنتن مخابراتی، یک سازه فلزی است که توسط سیم‌های فلزی نگهداشته می شود.

مکان دوم در این فهرست را برج دبی اشغال می‌کند که اکنون ارتفاعی بالغ بر ٥٨٦.٧ متر دارد، لیکن پس از تکمیل به ارتفاع ٨٠٠ متر خواهد رسید. این ساختمان عظیم ١٦٠ طبقه، پس از تکمیل در سال ٢٠٠٩ به عنوان بلندترین سازه ساخت دست بشر شناخته خواهد شد. این برج قسمتی از مجتمعی به مساحت ٢ کیلومتر مربع است که در کنار خیابان دوحه دبی واقع شده است. هزینه ساخت این برج به ٤.١ میلیارد دلار بالغ می‌شود و مالک عمده آن شرکت کره‌ای سامسونگ است.

برج دبی در حال ساخت

نمای هنری برج دبی پس از تکمیل

مکان سوم را در این لیست، برج سی ان در تورنتو بخود اختصاص می‌دهد که ارتفاعی معادل ٥٥٣.٣ متر دارد.

هم اکنون ساختمان های مرتفعی برای ساخت در کشورهای مختلف پیشنهاد شده اند و غیر از برج دبی که تا مدتها بلندترین برج دنیا باقی خواهد ماند، سایر مکان ها در آینده نزدیک تغییر خواهند کرد.

برج میلاد در تهران دوازدهمین ساختمان بلند دنیا و چهارمین برج چند منظوره پس از برج سی ان کانادا، برج استاکینو مسکو و برج ارینتال پیرل شانگهای به شمار می رود. ارتفاع این برج ٤٣٥ متر تا نوک آنتن مخابراتی خود خواهد بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد