دنیای علم و تکنولوژی

دنیای علم و تکنولوژی

اخبار و مقالات مربوط به دنیای علم و تکنولوژی ترجمه شده از منابع معتبر
دنیای علم و تکنولوژی

دنیای علم و تکنولوژی

اخبار و مقالات مربوط به دنیای علم و تکنولوژی ترجمه شده از منابع معتبر

دانشمندان بریتانیایی می گویند سلولهای T برای حفاظت از بدن در برابر کووید 19 کافی اند.

 

10 نوامبر 2020 – رویترز (به نقل از یاهو نیوز)

 

پژوهش انجام شده توسط دانشمندان بریتانیایی نشان داده است که سلولهای T دستگاه ایمنی بدن برای حفاظت از بدن در برابر عفونت ناشی از کووید 19 کفایت می کنند. سلولهای T که نوعی از گلبولهای سفید مدافع بدن هستند ایمنی بلندمدت تری در بدن نسبت به آنتی بادی ها فراهم می کنند.

این مطالعه که بر روی حدود 3000 نفر انجام شده است، نشان داد که افرادی با سطح بالای گلبولهای سفید T به کووید 19 دارای علایم مشخص تبدیل نشده اند.

تعداد گلبولهای سفید T با افزایش سن، رو به کاستی می گیرد. شاید به همین دلیل کودکان کمتر از بزرگسالان به کووید 19 مبتلا می شوند.

بر طبق این مطالعه تست های سرولوژی که سطح آنتی بادی ها در بدن را اندازه می گیرند نمی توانند تصویر کاملی از خطر ابتلا به این بیماری را در افراد نشان دهند.

شبح تلاقی کووید 19 با آنفلوآنزا

شبح یک همه گیری مضاعف با نزدیک شدن فصل پاییز همه را در نیکره شمالی به هراس افکنده است. هیچ کس نمی تواند عواقب تلاقی دو بیماری مهلک کووید 19 و آنفلوآنزا را پیش بینی کند اما مقامات سلامت و بهداشت به مردم توصیه کرده اند که برای بدترین ها خود را آماده کنند.

از سال 2010 آنفلوآنزا در ایالات متحده 12 هزار تا 61 هزار نفر را به کام مرگ برده و باعث بستری شدن بین 140 هزار تا 810 هزار نفر شده است. شیوع همزمان این دو بیماری می تواند فشارهایی فراتر از حد تحمل به کادر درمان وارد کند.

در فصل سرما مردم بیشتر در محیط های سربسته گردهم می آیند و با پیش آمدن خطر ابتلا به آنفلوآنزا شرایط می تواند از هم اکنون بدتر شود.

این دو بیماری علایمی مشابه دارند و ابتلای همزمان یک نفر به هر دو ممکن است نشانه های ابتلای وخیمی ایجاد کند.

البته ممکن است در رقابت دو ویروس در بدن میزبان، یکی بر دیگری فایق آید. هنوز نتیجه این پدیده معلوم نشده است.

 

متن کامل مقاله در:

https://www.sciencenews.org/article/covid19-coronavirus-flu-season-fall