دنیای علم و تکنولوژی

دنیای علم و تکنولوژی

اخبار و مقالات مربوط به دنیای علم و تکنولوژی ترجمه شده از منابع معتبر
دنیای علم و تکنولوژی

دنیای علم و تکنولوژی

اخبار و مقالات مربوط به دنیای علم و تکنولوژی ترجمه شده از منابع معتبر

شیوه نابود کردن ویروس Malware Defense

ویروس Malware Defense یک برنامه آنتی ویروس تقلبی است که با شبیه سازی طرز عمل برنامه های ضد ویروس سعی در آلوده ساختن کامپیوتر و دزدیدن اطلاعات کارت‌های اعتباری کاربران می کند. این ویروس در صورت شیوع بسیار خطرناک و آزارنده خواهد بود. این برنامه مخرب چنین وانمود می نماید که کامپیوتر شما به ویروس آلوده شده و سعی می کند با دانلود کردن خود، روی کامپیوتر شما سوار شود. در این مقاله طرز نابود کردن این ویروس توضیح داده می شود. 

 

١. اجرای برنامه ویروس را متوقف کنید. برای این کار با فشردن Ctrl+Alt+Delete برنامه Task Manager  را اجرا کرده و روی تکمه Processes در بالای پنجره کلیک کنید. سپس دو فرایند زیر را انتخاب و با کلیک بر روی End Process آنها را متوقف کنید: 

 

 mdefense.exe و  uninstall.exe  

٢. با اجرای regedit از گزینه Run منوی start رجیستری ویندوز را به نمایش در آورید. سپس مقادیر زیر را پیدا کرده و پاک کنید: 

 

 HKEY_CLASSES_ROOT\*\shellex\ContextMenuHandlers\SimpleShlExt
HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{5E2121EE-0300-11D4-8D3B-444553540000}
HKEY_CLASSES_ROOT\Folder\shellex\ContextMenuHandlers\SimpleShlExt
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Malware Defense
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run "Malware Defense"  

٣. فایل زیر از فولدر Sysyem32 ویندوز را پاک کنید: 

mdext.dll

 

٤. فولدر زیر را پاک کنید: 

C:\Program Files\Malware Defense

٥. تمامی فایل های با عنوان Malware Defense را جستجو کرده و پاک کنید. 

 

٦. کامپیوتر را Restart‌ کنید. ویروس از سیستم شما حذف شده است.

مسابقه علمی شماره ۳

پرسش: کدام قسمت از مغز به عنوان مرکز ترس شناخته می شود و واکنش انسان در هنگام ترسیدن را کنترل می کند؟

واژه های عامیانه انگلیسی

زبان Slang یا عامیانه به اصطلاحاتی در زبان انگلیسی گفته می‌شود که در گفتگوهای غیر رسمی بین اشخاص عادی و دوستان بکار می رود. در زبان فارسی به چنین اصلاحاتی کوچه بازاری گفته می شود. در این مقاله کوتاه به یکی از این اصطلاحات اشاره می شود. 

 

 

 

اصطلاح to be at the end of your rope به معنی گیر کردن در موقعیت دشوار و نداشتن راه چاره است. 

  

معادل فارسی: در انتهای ریسمان بودن، به خنسی خوردن

مثال: 

I'm at the end of my rope -- I lost my job, my car died, and I don't have any money in the bank.

  

ریشه شناسی: 

 

یک ریسمان به سوی کسی انداخته می شود که در موقعیت دشواری قرار گرفته است، مانند آب عمیق یا لبه یک صخره. وفتی ریسمان کافی در دست این فرد نباشد،‌ او در وضعیت سختی قرار خواهد گرفت. 

 

مترادف ها: 

in a jam, at wit's end

تکنولوژی به کمک آسیب دیدگان هائیتی می آید

نقشه‌های آنلاین، کمک های مالی از طریق تلفن همراه و تعداد زیادی وب سایت شرکت های بزرگ مخابراتی در خدمت کمک رسانی به آسیب دیدگان هائیتی برآمده اند. 

 

به گفته اختر بدشاه، مدیر ارشد روابط عمومی بین المللی مایکروسافت، تکنولوژی یکنقش کلیدی در حمایت از صدمه دیدگان زمین لرزه هائیتی و هماهنگ سازی خدمات امدادی ایفا کرده است. شرکت مایروسافت علاوه بر کمک ١.٢٥ میلیون دلاری، شبکه ای به نام NetHope از سازمانهای بزرگ بشردوستانه ایجاد کرده است. 

 

سیسکو و اینتل نیز بخشی از این شبکه هستند که برای ایجاد ارتباطات اینترنتی بین سازمانهای امدادرسانی ایجاد شده است. شرکت معظم گوگل نیز علاوه بر کمک یک میلیون دلاری، سرویس نقشه های آنلاین و تصویر برداری ماهواره ای خود را نیز در خدمت امدادرسانان قرار داده تا بتوانند بهتر نقاط آسیب دیده را شناسایی کرده و پاسخ هماهنگی به تقاضاها بدهند.

 

زمین لرزه سه شنبه گذشته هائیتی با شدت ٧ ریشتر، ده ها هزار کشته و بیش از دومیلیون بی خانمان در این کشور فقیر بر جای گذاشت. 

 

منبع اصلی: 

http://www.google.com/hostednews/afp/article/ALeqM5g6N5cRl3CmkwonM8W0p1Q3IYWWeQ

قدرتمندترین شکارچی دنیا

نهنگ قاتل یا اورکا (Orca) بزرگترین عضو خانواده دلفین ها و یکی از قدرتمندترین شکارچیان دنیای وحش است. این حیوان از پستانداران دریایی چون شیردریایی، فک ها و حتی والها تغذیه می کند و برای شکار آنها دندانهای بزرگ ده سانتی متری خود را بکار می برد. آنها از ماهی ها و پرندگان دریایی نیز تغذیه می کنند. 

 

گرچه بیشتر در آبهای سرد یافت می شوند، آنها را در همه آبها از قطب تا مدار استوا می توان یافت. رفتار گروهی آنها در هنگام شکار بیشتر شبیه دسته گرگهای درنده است. 

 

نهنگ های قاتل از افراد جوان گله خود بخوبی محافظت می کنند. نهنگ مادر هر سه تا ده سال فرزند بدنیا می آورد و طول دوره حاملگی ١٧ ماه است. 

 

نهنگ های قاتل هیچگاه بطور وسیع توسط انسانها شکار نشده اند. هوش بالای این موجودات نیز به بقای آنها کمک کرده است. این موجودات قابل تعلیم هستند و در برخی آکواریوم ها از آنها برای نمایش استفاده می شود. 

  

 

منبع:  

National Geographic Society 

http://animals.nationalgeographic.com/animals/mammals/killer-whale.html