دنیای علم و تکنولوژی

دنیای علم و تکنولوژی

اخبار و مقالات مربوط به دنیای علم و تکنولوژی ترجمه شده از منابع معتبر
دنیای علم و تکنولوژی

دنیای علم و تکنولوژی

اخبار و مقالات مربوط به دنیای علم و تکنولوژی ترجمه شده از منابع معتبر

مفاهیم و کاربردهای رایانش ابری

رایانش ابری را می‌توان به عنوان سبک نوینی از محاسبات تعریف کرد که در آن منابعی پویا، گسترش پذیر و اغلب مجازی بصورت خدماتی بر روی اینترنت عرضه می‌گردند. در رایانش ابری کاربران می‌توانند با استفاده از ابزارهای گوناگون مانند رایانه‌های شخصی، لپ تاپ و گوشی هوشمند به برنامه‌ها، فضای ذخیره و بسترهای توسعه نرم‌افزارهای کاربردی بر روی اینترنت از طریق خدماتی که توسط تامین‌کنندگان رایانش ابری ارائه می‌شوند، دسترسی پیدا کنند. بدین ترتیب رایانش ابری یک روند مهم در فناوری بشمار می‌آید که به اعتقاد بسیاری باعث تحول فرایندها و بازار فناوری اطلاعات خواهد شد. مزایای اصلی رایانش ابری عبارت است از صرفه جویی در هزینه، دسترس پذیری بسیار بالا و آسانی گسترش ابعاد خدمات (مقیاس پذیری).


شکل 1 شش مرحله تکامل رایانش ابری را نشان می‌دهد. در مرحله یک، بسیاری از کاربران به رایانه‌های بزرگ اشتراکی با استفاده از پایانه‌های مجازی دسترسی داشتند. در مرحله 2، رایانه‌های شخصی تا اندازه‌ای نیرومند شدند که می‌توانستند بیشتر نیازهای کاربران را برآورده سازند. مرحله 3 شاهد ظهور شبکه‌های محلی بود که در آن رایانه‌ها، لپ‌تاپ‌ها و سرورها از طریق شبکه‌های محلی به هم متصل شده و با اشتراک منابعی مانند پرینتر و فضای ذخیره عملکرد خود را به طرز قابل توجهی افزایش می‌دادند. در مرحله 4 شبکه‌های محلی به یکدیگر متصل شده و یک شبکه جهان‌گستر مانند اینترنت را ساختند که رایانه‌ها را قادر به استفاده از نرم‌افزارهای کاربردی و منابع دوردست می‌ساخت. در مرحله 5 با ظهور رایانش شبکه‌ای، به اشتراک گذاری توان محاسباتی و ظرفیت ذخیره اطلاعات از طریق یک سامانه محاسباتی توزیعی بوجود آمد. در مرحله ششم، رایانش ابری به معنای امروزی آن ظهور کرد که به اشتراک‌گذاری بیشتر منابع به شیوه‌ای مقیاس‌پذیر و ساده را فراهم نمود.


در مقایسه با مراحل اولیه، رایانش ابری تقریبا توان و ظرفیت بی انتهایی را برای محاسبات فراهم می‌سازد بدون اینکه محدودیتی بر رایانه‌های شخصی اعمال کند.



شکل 1


تعداد صفحات مقاله: 18

فرمت: WORD 2010 (فرمت های دیگر قابل سفارش است)


قیمت: 40 هزار تومان

برای خرید مقاله یک پیامک به شماره 09360771981 بفرستید تا در کوتاهترین مدت مقاله برایتان از طریق ایمیل ارسال شده یا لینک دانلود در اختیارتان قرار گیرد.



فرایند پرسکاری در کانالهای زاویه دار متساوی (ECAP)

(تحقیق آماده)


فرایند  پرسکاری در کانالهای زاویه دار متساوی

Review of the Equal Channel Angular Pressing Process


جستجو به دنبال موادی با نسبت بالاتر استحکام به وزن یکی از مباحث اصلی در پژوهش های صنعتی برروی فلزات بوده است. بخشی از این جستجو با انگیزه تحقق رابطه هال-پچ  صورت گرفته که می گوید استحکام یک ماده نسبت عکس با جذر اندازه دانه در شبکه بلوری فلز دارد. در زمان کشف این رابطه گمانه زنی هایی در مورد آنچه با کاهش اندازه دانه به یک میکرون یا کمتر روی می دهد، صورت گرفته بود. محاسبات، حاکی از افزایش قابل توجه استحکام و سختی فلز در صورت دست یافتن به چنین اندازه دانه‌هایی بود. لیکن در آن زمان تنها مقادیر اندکی از چنین مواد ریزدانه ای قابل تهیه در مقیاس آزمایشگاهی بود زیرا دستگاهی برای تولید چنین ریزساختارهایی در مقیاس بزرگ وجود نداشت (برگ ورف، 2007).

این وضعیت با ابداع ماشین الات جدید برای پرسکاری همراه با تغییرشکل های جدید، تغییر عمده یافت. متداول ترین آنها بدون شک فرایند پرسکاری در کانالهای متساوی زاویه دار[1]  یا ECAP بوده است. این فرایند نوین به علت قابلیت آن در تولید حجم زیادی ماده با ساختار میکروکریستالی توجه زیادی را در طول دهه گذشته برانگیخته است. موادی با ساختار دانه‌ای فوق العاده ریز دارای خواص مکانیکی و فیزیکی غیرعادی و نامعمول مانند استحکام و چقرمگی بالا در دمای اتاق یا رفتار ابرمومسان با نرخ کرنش بالا در دمای پایین هستند.

فرایند ECAP یکی از جدید ترین زمینه های تحقیق و توسعه در علم شکل دهی فلزات محسوب می گردد و به همین نسبت در کشور ما تازگی دارد. این تحقیق به منظور مرور مفصل ادبیات علمی موجود در زمینه فرایند ECAP و شناسایی زمینه های تحقیق جدید در این فرایند انجام شده است. فصل 2 به بررسی پیشینه تحقیق و فعالیت های نظری انجام شده بر روی این فرایند اختصاص یافته وفصل 3 نیز مهم ترین کارهای انجام شده در زمینه شبیه سازی عددی را بررسی می‌کند. فصل 4 و پایانی نیز نتایج بدست آمده و پیشنهاداتی برای تحقیقات آینده را در بر گرفته است.



[1] . Equal Channel Angular Pressing


تعدادصفحات: 59  فرمت مقاله : MSWord 2010  قیمت: 60 هزارتومان


برای دریافت مقاله در ایمیل خود در سریعترین زمان یا ارسال به تلگرام شما، با شماره 09360771981  تماس گرفته یا پیامک ارسال کنید.



مروری بر مباحث ویژه در فرایند شکل‌دهی افزایشی گرم


مروری بر  مباحث ویژه در

فرایند شکل‌دهی افزایشی گرم

 

Overview of the Hot Incremental Forming of Metal Sheets



چکیده

تحقیق حاضر با هدف مطالعه جامع وضعیت جاری فناوری شکل‌دهی افزایشی گرم انجام شده است. شکل‌دهی افزایشی گرم یکی از فرایندهای نویدبخش صنعتی برای نمونه سازی و تولید در مقیاس کم بشمار می‌رود. لیکن این فرایند هنوز در مقیاس صنعتی بکار گرفته نشده و چالش های حل نشده فراوانی در این زمینه باقی مانده است.


پس از مرور مختصری بر فناوری شکل‌دهی افزایشی گرم، به معرفی شاخص‌ترین فعالیت های انجام شده در زمینه شکل‌دهی افزایشی گرم، بویژه فناوری‌های مختلف ابداع شده برای حرارت دادن ورق در حین فرایند پرداخته می‌شود. در انتها نتایج اختتامی و تحلیلی بر پارامترهای موثر بر فرایند آورده شده و مسیر آینده تحقیقات نیز با توجه به آخرین فعالیت های انجام شده در این زمینه و مشکلات موجود در اجرای فرایند، پیش‌بینی شده است.


واژگان کلیدی: شکل‌دهی افزایشی گرم، شکل‌دهی فلزات، نمونه سازی، تولیددر مقیاس کوچک


فصل اول: مقدمه


در سالهای اخیر شکل‌دهی افزایشی[1] به عنوان یکی از فرایندهای بسیار نوآورانه صنعت ساخت و تولید، حجم بزرگی از تحقیقات علمی را بخود اختصاص داده است. توانایی این فرایند در شکل‌دهی بسیاری از آلیاژهای صنعتی و تولید قطعات در تعداد کم بدون نیاز به قالب های گرانقیمت و سادگی کنترل این فرایند، از مزایای غیرقابل انکار این روش تولید محسوب می‌شود. این نوشتار با هدف پژوهش مفصل بر روی تلاشهای صورت گرفته در زمینه شکل‌دهی افزایشی گرم ورق فلزی تدوین شده و در نگارش آن مرور ادبیات جامعی بر آخرین دستاوردهای جامعه علمی صورت گرفته است. هدف نهایی این پژوهش تولید ایده هایی جدید و گمانه زنی در مورد مسیر پیشرفت های آینده در این زمینه است. به منظور روشنی بیشتر در قلمرو بحث لازم است ابتدا مرور مختصری بر فرایند کلی شکل‌دهی افزایشی ارائه گردد.


فهرست موضوعات

فصل اول: مقدمه

 مروری بر فرایند شکل‌دهی افزایشی ورق فلزی

 رده بندی فرایند شکل‌دهی افزایشی 

 شکل‌دهی افزایشی گرم آلیاژهای سبک        

فصل دوم: پیشینه پژوهشی شکل‌دهی افزایشی گرم

 آزمایش دیوفلو و همکاران 

 توسعه یک سیستم هیبرید برای اجرای فرایند شکل‌دهی افزایشی

 نتایج تجربی آزمایش گاتمن و همکاران

آزمایش فن و همکاران      

 مواد، ابزارها و روانکارهای مورد استفاده        

 اثر جریان بهینه برق بر شکل‌پذیری 

 سرعت پیشروی

 قطر ابزار

 اندازه گام پیشروی

 مشاهداتی پیرامون اثر مقاومت مواد بر دما

 اعوجاج در قطعات نامتقارن محوری و راه حل آن        

 آزمایش آمبروجیو و همکاران          

 طراحی یک چارچوب کاری           

 تحلیل زیرلایه های مواد   

 تحلیل صافی سطح         

 آزمایش پلامبو و براندیزی

 تنظیمات آزمایش پلامبو و براندیزی

 آزمایش در دمای عادی اتاق

 آزمایش بر روی آلیاژ Ti6Al4V با تغییر مقادیر S و p همراه با گرمادهی تجهیزات

 تحلیل و بحث درباره نتایج آزمایشات پلامبوو و براندیزی

 تحلیل توزیع کرنش

 تحلیل کیفیت قطعات

 آزمایش جی و پارک

 شکل‌دهی سطح نیمکروی

فصل سوم: نتیجه گیری و تحلیل کلی

 روش های مختلف گرمادهی ورق    

 پارامترهای مهم فرایند

 آینده تحقیقات در زمینه شکل‌دهی افزایشی گرم         

مراجع 


تعداد صفحات مقاله: 56 صفحه   فرمت: Word 2010      حجم: 1340 KB   بهای خرید:  60 هزار تومان - ویراستاری شده

برای خرید مقاله یک پیامک به شماره 09360771981 ارسال نمایید تا مقاله برای شمادر مدتی کوتاه ایمیل شده یا لینک دانلود در اختیار شما قرار گیرد.


دانلود  بخشی از مقاله

[1] . Incremental Forming