دنیای علم و تکنولوژی

دنیای علم و تکنولوژی

اخبار و مقالات مربوط به دنیای علم و تکنولوژی ترجمه شده از منابع معتبر
دنیای علم و تکنولوژی

دنیای علم و تکنولوژی

اخبار و مقالات مربوط به دنیای علم و تکنولوژی ترجمه شده از منابع معتبر

رایانش ابری یا cloud computing چیست؟

منظور از رایانش ابری استفاده از منابع محاسباتی (سخت افزار و نرم افزار) مجموعه ای از سرورها از طریق یک شبکه است. به عبارت دیگر در این روش، بجای اینکه کاربر نرم افزارهای کاربردی مورد نیاز خود ا بر روی کامپیوتر شخصی خود نصب کند، از طریق هر کامپیوتر متصل به شبکه خدمات مورد نیاز خود را بصورت وب سرویس دریافت می کند. نرم افزارهای کاربردی بر روی سرورهای پر سرعت شبکه نصب می شوند و کاربر می تواند به تمامی این نرم افزارها از طریق شبکه دسترسی پیدا کند. در این روش فایلهای کاربر نیز بر روی سرور ذخیره شده و از هر کامپیوتر متصل به شبکه قابل دسترسی هستند.  

 

 

این روش مزایای بسیار زیادی دارد. به جای اینکه کاربر مجبور به تهیه و نصب تمامی نرم افزارهای مورد نیاز باشد (که معمولا ارزان نیز نیستند)، نسخه شبکه‌ای این نرم افزارها بر روی سرورهای مرکزی شرکت نصب می شوند. بدین ترتیب تمامی کاربران مجاز در هر لحظه دسترسی به نرم افزارهای مورد نیاز خود دارند و فایل های تولید شده را نیز بر روی سرورها ذخیره می کنند که نیاز به جابجایی آنها و مشکل مدیریت نسخه ها را برطرف می کند. 

 

در حال حاضر شرکت های زیادی در دنیا خدمات رایانش ابری ارائه می کنند که کاربر می تواند در ازای پرداخت مبلغ معینی از طریق اینترنت به برنامه های کاربردی موجود بر روی سرورهای آنها دسترسی پیدا کند. بدین ترتیب او به فایل های داده خود از هر نقطه متصل به اینترنت نیز دسترسی خواهد داشت. 

 

رایانش ابری نگراین هایی را نیز در بر دارد که بیشتر به امنیت داده ها، محرمانگی و مالکیت داده‌ها مربوط می شود. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه مقاله جالب زیر را بخوانید: 

 

 

How Cloud Computing Works

نظرات 4 + ارسال نظر
bad company چهارشنبه 13 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 03:10 ب.ظ

جالب بود

جمال چهارشنبه 20 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 01:07 ب.ظ http://hostingdiscussion.ir

سلام دوست عزیز
وبلاگ خوبی داری . اگر علاقه مند به مباحث شبکه و هاستینگ هستی به شما سایت http://hostingdiscussion.ir را معرفی می کنم. با اینکه هنوز تازه شروع به کار کرده اما با همکاری همه علاقه مندان به هاستینگ بزودی یکی از بزرگان این عرصه میشه.
پیشاپیش ورودتان را خوش آمد می گوییم.
بزرگان هم روزی کوچک بودند

سارا شنبه 27 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 12:24 ق.ظ http://sara.miryahyaie.blogfa.com

سلام
خواندم و استفاده کردم
دعوتید به یادداشتهای سارای
www.sara.miryahyaie.blogfa.com

hana جمعه 27 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 03:10 ق.ظ

salam.khaste nabashid.ama matlabeton naghese va ta hadi eshtebah.in tarif baraye cloud cuomputing nist

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد