دنیای علم و تکنولوژی

دنیای علم و تکنولوژی

اخبار و مقالات مربوط به دنیای علم و تکنولوژی ترجمه شده از منابع معتبر
دنیای علم و تکنولوژی

دنیای علم و تکنولوژی

اخبار و مقالات مربوط به دنیای علم و تکنولوژی ترجمه شده از منابع معتبر

پیشرفته ترین کشتی جنگی دنیا

ترجمه و گردآوری: اصغر ناصری

آذرماه 1392

منبع: Popular Science Magazine



کشتی جنگی USS Zumwalt جدیدترین زمناو نیروی دریایی ایالات متحده است که بیش از 30 متر طویل تر از ناوشکن های فعلی و دو برابر سنگین تر است. با این وجود خط اثر راداری آن 50 برابر کمتر از ناوشکن های عادی است و در برابر رادارهای دریایی تقریبا نامرئی بشمار می رود. تعداد خدمه مورد نیاز آن نیز نصف ناوشکن های عادی است. در این ناوشکن از پیشرفته‌ترین فناوری های رادار، اختفا، تسلیحات و سیستم رانش استفاده شده است و در سال 2016 عملیاتی خواهد شد.


زوم والت مکمل ناوشکن های کلاس آرلای بورک (Arleigh Burk) است که وظیفه محافظت ارز ناوهای هواپیمابر در برابر حملات هوایی را دارند. این ناوشکن می تواند از دید رادار دشمن گریخته و به آبهای کم عمق سواحل بیگانه بخزد و صدها کیلومتر داخل خشکی را با توپهای دقیق خود مورد حمله قرار دهد. این ناوشکن می تواند از عملیات آبی خاکی نیروهای خودی حمایت کرده و سیستم های دفاع هوایی دشمن در نزدیکی خط ساحلی را نابود سازد.


ناوشکن های معمولی امواج بزرگی در دنباله خود ایجاد می کنند و بدنه آنها هدف خوبی برای آشکارسازی در امواج رادار است. اما بدنه زوم والت خط اثر راداری آن را 50 برابر کمتر می کند بطوری که در رادار بصورت یک قایق کوچک ماهیگیری دیده می شود. این ناوشکن طوری در آب می خزد که اثری در پشت خود ایجاد نمی کند در نتیجه از بالا نیز بسختی قابل آشکارسازی است. با رادار خود که آرایه ای تخت از فرستنده - گیرنده های امواج است و سونارهای پیشرفته به آشکارسازی تهدیدات هوایی و زیرآبی می پردازد.


توپهای آن بطور خودکار بارگیری و تخلیه می شوند و راکت های هدایت شونده توسط GPS پرتاب می کنند. هم چنین به آتشباری از موشکهای ضدهوایی SM-2، موشک کروز توماهاوک و موشک ضد موشک ESSM و اژدر پرتاب عمودی ASROC مجهز است.


قیمت تمام شده هر ناوشکن زوم والت 3 میلیارد دلار است و این هزینه عظیم برنامه ساخت آنرا چندین دفعه تا مرز لغو شدن پیش برده است. با این وجود اولین نمونه از آن چندی پیش در Maine به آب افتاد.


شکل زیر گلوله پرتابی خاص این ناوشکن را در مقایسه با قامت یک انسان معمولی نشان می دهد.


نظرات 1 + ارسال نظر
فروشگاه بروز اسپمروافزایش بازدید شنبه 23 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 08:44 ق.ظ http://upspemer.blogsky.com

باسلام
دوست عزیز وب پرمحتوایی داری ولی آمار بازدیدوبلاگت پاینه می تونی بیای تو وب ما وکلی نرم افزارافزایش بازدیدوافزایش رتبه درالکسا وگوگل دانلودکنی اصلا هدف وب ما افزایش بازدیدوب هستش

ماروزی بیش 700بازدیدکننده وتاحد1000بازدیدکننده داریم شما میتونی بالینک کردن وبمون دروبلاگتون می تونیندبصورت اتوماتیک لینک وبتون رو درلینکدونی وبمون ثبت کنی که درلینکدونی درمعرض دیدبازدیدکنندگان وبمون باشه که ازاین طریق هم میشه وبلاگتون را به بازدیدکننده هامون معرفی کنیم واینطوری هم میشه آمار وبلاگتون بره بلا

منتظرتون هستیم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد