دنیای علم و تکنولوژی

دنیای علم و تکنولوژی

اخبار و مقالات مربوط به دنیای علم و تکنولوژی ترجمه شده از منابع معتبر
دنیای علم و تکنولوژی

دنیای علم و تکنولوژی

اخبار و مقالات مربوط به دنیای علم و تکنولوژی ترجمه شده از منابع معتبر

کودکان و ویروس کرونا: پاسخ به چند پرسش اساسی

منبع: Science News 19 مارس 2020

برای کاستن از سرعت انتشار ویروس کرونا جامعه باید تغییراتی اساسی را از سر بگذراند. اماکن عمومی باید خلوت شده، کسب و کارها تعطیل و مدارس و مهدکودکها بسته شوند. این بیماری فرقی میان کودک و بزرگسال قایل نمی شود و همه گروههای سنی می توانند به ویروس کرونا آلوده شوند.

به دلایلی که هنوز رازآلود مانده است، کودکان ناقل ویروس کمتر از بزرگسالان بیمار می شوند. از میان 2500 مورد شناسایی شده کووید 19 تنها 5 درصد افراد زیر 19 سال بوده اند. هیچکدام از این بیماری نمرده اند لیکن کودکان می‌توانند ناقلین خوبی برای بیماری باشند و در حالی که نشانه های بیماری را از خود بروز نمی دهند کهنسالان و افراد در معرض خطر را بشدت آلوده سازند.

دکتر لورا ساندرز و دکتر سوجاتا گوپتا از نشریه معتبر ساینس نیوز توصیه های زیر را در مورد حفاظت از کودکان در برابر بیماری کووید 19 ارائه کرده اند:

1.      همبازی شدن کودکان توصیه نمی شود. کودک می تواند از همبازی خود در اثر تماس نزدیک ویروس دریافت کند.

2.      پارکها و مناطق بازی دارای سطوحی هستند که ممکن است بشدت آلوده به ویروس باشند. ویروس روی سطوح سخت تا روزها زنده می ماند. کودکان را به این اماکن نبرید.

3.      کودکان را به بازدید پدربزرگها و مادربزرگها و سایر بزرگسالان فامیل نبرید. این افراد در معرض خطر دریافت ویروس از کودکانی هستند که در برابر بیماری کاملا مقاوم می نمایند.

4.      در صورت بیماریهای خفیف کودک خود را به درمانگاه و بیمارستان نبرید و تا حد امکان از خدمات پزشکی در منزل استفاده کنید. امروزه درمانگاهها علاوه بر بار زیاد رسیدگی به بیماران کووید 19 اماکن بسیار آلوده ای هستند.

منبع:

https://www.sciencenews.org/article/coronavirus-pandemic-covid19-how-parents-kids-can-stay-safe-sane

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد