دنیای علم و تکنولوژی

دنیای علم و تکنولوژی

اخبار و مقالات مربوط به دنیای علم و تکنولوژی ترجمه شده از منابع معتبر
دنیای علم و تکنولوژی

دنیای علم و تکنولوژی

اخبار و مقالات مربوط به دنیای علم و تکنولوژی ترجمه شده از منابع معتبر

داستان یک نجات یافته از بیماری کووید 19: ترسناک ترین تجربه زندگانی ام بود

"می‌توانم بگویم پرستاران به اندازه خود من ترسیده بودند، هنگامی که مثبت بودن پاسخ تست کرونا را به من ‌گفتند بنظر ‌می‌رسید دارند خبر مرگ قریب الوقوعم را می‌دهند". عطیه 41 ساله پس از شروع تب، سرفه مداوم، درد شکم و سینه، تنگی نفس و از دست دادن حس بویایی و چشایی در بیمارستانی در ادینبورگ بستری شده بود.

در ابتدای شروع علایم بیماری توسط اپراتورهای تلفن 111 به او گفته شد در خانه از خود مراقبت نماید اما پس از شروع سرفه های خون آلود به او گفته شد به بیمارستان برود.

در سومین روز بستری شدن که روز سیزدهم پس از شروع بیماری بود، عطیه شروع به بالا آوردن خون بیشتر و احساس سفتی بیشتر در سینه خود کرد و دمای بدنش نیز بالاتر رفت. همان شب دمای بدن او کم کم پایین آمد.

او درباره تب آن شب چنین بیاد می آورد: "بدنم نهایتا شروع به مبارزه با بیماری کرد و روز بعد از پایدار شدن شرایطم، به من گفته شد می توانم به خانه بروم".

عطیه و همسرش آرش هنگام ترک بیمارستان

احساس راحتی زیادی می کردم. تا آن زمان فکر می کردم خیلی دیر به بیمارستان مراجعه کرده ام و کار از کار گذشته است. این بیماری ترسناک ترین تجربه زندگی ام بود.

بیش از 29 هزار نفر در سراسر بریتانیا به بیماری کووید 19 مبتلا شده و گمان می رود هزاران نفر دیگر نیز ناقل ویروس باشند. بیماری موجب مرگ 2352 نفر شده است. در این میان حدود 174 هزار نفر در سراسر دنیا بهبود یافته‌اند. هرکدام از افراد جامعه می توانند با رعایت بهداشت فردی و فاصله گیری در جامعه نقش مهمی در کاستن از موارد ابتلا داشته باشند.

برای عطیه، تجربه این بیماری حس جدیدی از تعلق اجتماعی به او داده است.

منبع:

https://www.theguardian.com/society/2020/apr/01/covid-19-recoveries-it-was-the-most-terrifying-experience-of-my-life

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد