دنیای علم و تکنولوژی

دنیای علم و تکنولوژی

اخبار و مقالات مربوط به دنیای علم و تکنولوژی ترجمه شده از منابع معتبر
دنیای علم و تکنولوژی

دنیای علم و تکنولوژی

اخبار و مقالات مربوط به دنیای علم و تکنولوژی ترجمه شده از منابع معتبر

تعداد ویروسها بر روی کره زمین از تعداد ستارگان عالم بیشتر است.


سایت Air and Space Magazine 17 مارس 2020

امروزه ویروس کرونا ذهن همه را به خود مشغول کرده است و دانشمندان در حال کار برای شناسایی ویژگیهای آن هستند. در ژنوم این ویروس جهش های متعددی کشف شده که نشان دهنده تنوع ژنتیکی و قابلیت تکاملی سریع این ویروس است. این واقعیت پرسش های بزرگی را پیش می آورد: چه چیزی ویروسها را تا به این حد توانمند می‌سازد؟ آیا آنها واقعا زنده اند؟

نخست اینکه تعداد ویروسها واقعا حیرت آور است. تخمین زده می شود که به ازای هر باکتری ده ویروس بر روی زمین وجود دارد. دانشمندان تخمین زده اند که تعداد ویروسهای موجود بر روی کره زمین 10 میلیون بار از تعداد ستارگان در عالم بیشتر است (تعداد ستارگان در محدوده مرزهای شناخته شده عالم حدود 1023 است). اگر همه ویروسهای موجود در کره زمین را کنار هم قرار دهید خطی به طول 10 میلیون سال نوری می‌سازند. هر روزه حدود 700 میلیون ویروس که عمدتا منشا دریایی دارند از اتمسفر زمین بر هر متر مربع از سطح زمین ته نشین می شود.

اما ویروسها را می توان بعد چهارمی از زندگی دانست که با زندگی سلولی تفاوتهایی دارند. به علت دقت بیشتری که در کپی سازی تک رشته های RNA نسبت به دورشته ای های DNA وجود دارد، دانشمندان حدس می زنند که حیات از یک تک رشته ای RNA آغاز شده و سپس به علت تنوع اطلاعات مورد نیاز برای انتقال کدهای ژنتیکی، DNA از نظر مقدار بر RNA پیشی گرفته است. منبع:

https://www.airspacemag.com/daily-planet/there-are-more-viruses-earth-there-are-stars-universe-180974433/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد