دنیای علم و تکنولوژی

دنیای علم و تکنولوژی

اخبار و مقالات مربوط به دنیای علم و تکنولوژی ترجمه شده از منابع معتبر
دنیای علم و تکنولوژی

دنیای علم و تکنولوژی

اخبار و مقالات مربوط به دنیای علم و تکنولوژی ترجمه شده از منابع معتبر

استارشیپ الون ماسک چیست؟

الون ماسک رییس و مالک شرکت تسلا یک وسیله نقلیه ارائه کرده است که می تواند آینده سفرهای فضایی را تغییر دهد. این سفینه که نام استارشیپ را برخود دارد یک سیستم حمل و نقل قابل استفاده مجدد است که می تواند تا 100 نفر را به سیاره سرخ ببرد.

Advertisement

شعار بنیادی الون ماسک این است که بشر باید در سیارات متعددی زندگی کند. انگیزه این آرمان متعالی این است که ممکن است در آینده برخورد سیارک ها زندگی را بر روی یک سیاره بطور کامل محو کند. در این صورت بشر باید بتواند بر روی سیارات دیگر به حیات ادامه دهد.

تحقق این رویا نیاز به یک سفینه فضایی بسیار قابل دارد. استارشیپ ترکیبی از یک راکت و سفینه فضایی است که می تواند هربار 100 نفر را به سیاره مریخ ببرد. این سفینه قابل استفاده مجدد است به این معنی که پس از بازگشت به زمین می تواند دوباره به ماموریتی دیگر اعزام شود.

استارشیپ حدود 120 متر ارتفاع دارد. بخش بالایی این سیستم، سفینه ای است که 50 متر ارتفاع دارد و محموله عظیمی را همراه با سرنشینان حمل می کند.

در قسمت میانی تانک های سوخت قرار دارند که متان و اکسیژن مایع را به سه موتور راپتور در پایین سفینه می رسانند. ترکیب متان و اکسیژن می تواند پیشرانه عظیمی ایجاد کند. این ترکیب می تواند از اتمسفر مریخ استخراج و تولید شود. بنابراین امکان سوخت گیری مجدد استارشیپ در سطح مریخ و بازگشت دوباره آن به زمین وجود دارد. راکت فوق سنگین 70 متری با وزن 3400 تن از ترکیب متان و اکسیژن فوق سرد استفاده می کند. 28 موتور راپتور 72 مگانیوتن نیروی پیشران تولید کرده و می تواند یک بار 150 تنی را به مدار پایین زمین ببرد. در اینجا راکت فوق سنگین از فضاپیما جدا شده و بقیه سیستم، سفر را به سوی مریخ ادامه می دهد.

منبع:  Yahoo News

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد