دنیای علم و تکنولوژی

دنیای علم و تکنولوژی

اخبار و مقالات مربوط به دنیای علم و تکنولوژی ترجمه شده از منابع معتبر
دنیای علم و تکنولوژی

دنیای علم و تکنولوژی

اخبار و مقالات مربوط به دنیای علم و تکنولوژی ترجمه شده از منابع معتبر

همه گیری کرونا چگونه پایان خواهد یافت؟

14 سپتامبر 2021

هجده ماه از همه گیری کرونا گذشته و با فاصله گیری اجتماعی و ماسک هایی که بر چهره ها می توان دید این بیماری ظاهر جوامع انسانی را بشدت تغییر داده است. مردم بیش از هر زمانی مشتاقند بدانند این همه گیری کی و چگونه پایان خواهد یافت. با اینکه هیچ چیزی در این مورد قطعی نیست.، شواهد زیادی در دست است تا آینده ای واقعگرایانه تر را از آینده این بیماری تصویر کنیم.

به احتمال زیاد کووید 19 اولین مورد شیوع جهانی یک ویروس از خانواده کرونا نیست. این فرضیه وجود دارد که آنفولانزای روسی که در سال 1889 بروز کرد در اصل آنفولانزا نبوده، بلکه توسط یک ویروس کرونا به نام OC43 ایجاد شده است.

شواهد جاری نشان می دهند که SARS-COV-2 که باعث کووید 19 می شود، همچنان باقی خواهد ماند و نه واکسن ها و نه ابتلای طبیعی مانع پخش ویروس نخواهد شد.

با وجودی که واکسن ها باعث کاهش انتقال ویروس می شوند، از ابتلای افراد جدید تا حدی که ویروس کاملا محو شود جلوگیری نمی کنند. حتی قبل از فرارسیدن ویروس دلتا، مواردی از ابتلای افرادی که کاملا واکسینه شده بودند مشاهده شده بود. این افراد هم مبتلا شده و هم ویروس را به افراد دیگر منتقل کرده اند. از آنجایی که واکسن های موجود در مبارزه با گونه دلتا از اثربخشی کمتری برخوردارند، احتمال ابتلا پس از تزریق حتی دوز دوم نیز افزایش یافته است. ایمنی در برابر ابتلا پس از چند هفته از تزریق دوز دوم شروع به کاهش می کند. از آنجایی که ایمنی در برابر ابتلا نه مطلق و نه دائمی است، ایمنی جمعی قابل حصول نیست. معنای این واقعیت این است که کووید 19 احتمالا به یک آندمی تبدیل می شود، یعنی چیزی مثل سرماخوردگی معمولی و میزان ابتلای روزانه به میزان اختلاط افراد بستگی خواهد داشت. در این صورت بیشتر موارد ابتلا یا بدون علامت یا خفیف خواهد بود.

اکنون ثابت شده است که واکسیناسیون مانع ابتلا به بیمایر کووید 19 نمی شود بلکه از موارد شدید ابتلا کاسته یا مانع مرگ در اثر بیماری می شود. برای موثر بودن واکسیناسیون عمومی، این امر باید در کوتاهترین مدت ممکن باید انجام شود.

منبع:

https://theconversation.com/how-will-the-covid-pandemic-end-167244

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد