دنیای علم و تکنولوژی

دنیای علم و تکنولوژی

اخبار و مقالات مربوط به دنیای علم و تکنولوژی ترجمه شده از منابع معتبر
دنیای علم و تکنولوژی

دنیای علم و تکنولوژی

اخبار و مقالات مربوط به دنیای علم و تکنولوژی ترجمه شده از منابع معتبر

پرواز هماهنگ دو جنگنده نسل پنجم

تصویر زیر پرواز هماهنگ دو جنگنده نسل پنجم یعنی  F-22A Raptor را در کنار F-35A Lightning II  نشان می دهد. این اولین باری است که دو نوع متفاوت جنگنده نسل پنجم در کنار یکدیگر پرواز کرده اند. در حالی که F-22 وارد خدمت شده است، F-35 هنوز مراحل آزمایش و تولید اولیه خود را می گذراند تا طبق آخرین پیش بینی ها در سال 2016 وارد خدمت نیروی هوایی آمریکا و چند کشور اروپایی دیگر شود. 

 

 

 

منبع:  

http://www.airforce-magazine.com/DRArchive/Pages/2012/September%202012/September%2024%202012/pix092412fifthgenfamilyWP.aspx 

 

جنگنده های F-22A و F-35 هرکدام مزایایی نسبت به یکدیگر دارند. F-22A دارای قدرت مانور بالا و طیف وسیعتری از موشکهای هوا به هواست و برد و شعاع عملیاتی بسیار وسیعتری نسبت به F-35 دارد. لیکن سنسورهای 360 درجه ای F-35 آنرا قادر می سازد بدون نیاز به چرخش دماغه بسوی هدف و جایگیری در پشت آن از طریق مانورهای دشوار، آنرا رهگیری و شکار کند. در حالی که پوشش رادارگریز F-22 دشواری زیادی از نظر تجدید و تعمیر و نگهداری دارد، F-35 از فناوری جدیدی استفاده می کند و پوشش رادارگریز آن بشکل ماتریسی است که تعمیر و نگهداری آن بسیار آسانتر است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد