دنیای علم و تکنولوژی

دنیای علم و تکنولوژی

اخبار و مقالات مربوط به دنیای علم و تکنولوژی ترجمه شده از منابع معتبر
دنیای علم و تکنولوژی

دنیای علم و تکنولوژی

اخبار و مقالات مربوط به دنیای علم و تکنولوژی ترجمه شده از منابع معتبر

تصاویر جالب نظامی

 

خروج گلوله از دهانه تانک که توسط یک دوربین سرعت بالا (High-Speed Camera) فیلمبرداری شده است. دوربین های سرعت بالا می توانند تا 1000 فریم در ثانیه عکسبرداری کنند. سپس فیلم تهیه شده با سرعت 24 فریم در ثانیه نمایش داده می شود تا حرکت بسیار سریع اجسام پرسرعت قابل مشاهده باشد (تا بارگذاری کامل فریم های این تصویر متحرک صبر کنید). 

 

  

جنگنده‌های ساب گریپن سوئد بر فراز رشته کوه های پربرف. ساب گریپن جنگنده نسل چهارم سوئد و مدرنترین هواپیمای جنگی این کشور محسوب می شود. این جنگنده در سال 1997 وارد خدمت شد و خصوصیات جنگنده های نسل چهار و نیم را داراست. این هواپیما دارای یک سیستم الکترونیک هوانوردی قابل برنامه ریزی است و می تواند مطابق با ماموریت در نظر گرفته شده از نو برنامه ریزی شود. بالهای دلتا شکل و کاناردها مانورپذیری فوق العاده ای به آن داده است. 

 

 

پرواز بی 52 پایین تر از عرشه یک ناو هواپیمابر. در طول سالهای جنگ سرد پیشرفت تکنولوژی موشکی شوروی، باعث شد خلبانان بی 52 های آمریکا پرواز در ارتفاعات پایین را یاد بگیرند. در این راه رادار اجتناب از عوارض زمینی کمک فراوانی به پرواز آنها در ارتفاع پایین می نماید. 

نظرات 2 + ارسال نظر
احمدعرب دوشنبه 16 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 07:32 ب.ظ

سلام مهندس هنوز متوجه نشدم در حین حرکت یه انفجار داره این چی هست؟

غلافی که در حین پرتاب با یک فیوز تاخیر زمانی منفجر و جدا می شود نوعی غلاف محافظ به نام سابوت است که از فلز سبکی ساخته شده و برای محافظت از گلوله قبل از خروج از دهانه بکار می رود زیرا حرارت زیاد دهانه گلوله می تواند باعث ذوب مغزی گلوله که از ماده سخت و متراکمی (معمولا آلیاژ تنگستن) ساخته شده شود. پس از خروچ گلوله دیگر نیازی به سابوت نیست و این غلاف در حین حرکت جدا می شود تا وزن گلوله کاهش و برد آن افزایش یابد.

army313 پنج‌شنبه 24 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 04:12 ب.ظ http://army313.mihanblog.com

با سلام دوست عزیز لطفا تو لینک آشنایی ارتش ایران وجهان ادرسشو به army313.mihanblog.comتغییر بده آدرسم تغییر کرده ممنون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد