دنیای علم و تکنولوژی

دنیای علم و تکنولوژی

اخبار و مقالات مربوط به دنیای علم و تکنولوژی ترجمه شده از منابع معتبر
دنیای علم و تکنولوژی

دنیای علم و تکنولوژی

اخبار و مقالات مربوط به دنیای علم و تکنولوژی ترجمه شده از منابع معتبر

چگونه می توان دقت اندازه گیری کارگاهی را افزایش داد؟

مجله Quality Digest

ترجمه: اصغر ناصری شهریورماه 1392



زمانی که ماشین‌های اندازه‌گیری مختصات (CMM) برای اولین بار در دهه 1960 و 1970 پا به عرصه گذاشتند، قطعات صنعتی توسط آزمایشگران ماهر و آموزش‌دیده در اتاقهای تمیز دور از هیاهوی کارگاه ها اندازه‌گیری می‌شدند. در این محیط های کنترل شده، CMM ها می‌توانستند نتایج بسیار دقیقی تولید کنند. لیکن فرایند اندازه‌گیری دارای بازده لازم نبود و انتقال قطعات به آزمایشگاه و برگرداندن آنها به کارگاه برای تایید و صحه گذاری زمان زیادی می‌برد.

در طی چند دهه گذشته انقلابی در اندازه‌شناسی صنعتی روی داده است. اکنون نامی که بیشتر به گوش می‌رسد بازرسی برخط (in-line inspection) است که با هدف آزمون و بازرسی سریعتر بدون کاهش صحت اندازه‌گیری انجام می‌شود. اما چگونه می‌توان سروصدا، گرد و خاک و ارتعاش موجود در کارگاه‌های ماشین کاری را خنثی کرده و در عین حال صحت اندازه گیری ها را حفظ نمود؟

ماشین های CMM قابل حمل و اسکنرهای برخط سه بعدی با قابلیت های بسیار پیشرفته‌ای شامل تعیین مرجع دینامیکی، ترازسازی خودکار، کالیبراسیون خودکار و کنترل دایمی صحت سیستم، اکنون در دسترس هستند. این ترکیب فناوری های پیشرفته قاعده بازی را برای افراد فنی در خط تولید تغییر داده و آنها را قادر ساخته است اندازه گیری هایی در محیط ساخت و تولید با دقت‌هایی نزدیک به CMM های ثابت در آزمایشگاه انجام دهند، که نتیجه آن سرعت بالاتر و هزینه‌های کمتر کنترل و بازرسی است.


منبع:


http://www.qualitydigest.com/inside/quality-insider-article/how-do-you-measure-better-shop-floor.html

نظرات 1 + ارسال نظر
مهشید چهارشنبه 20 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 04:36 ب.ظ http://weblognevisan.ir/

سلام
اگه پایه ی تبادل لینکی بیا تو وب سایت من و وبلاگ خودت رو با دو تا کلیک ثبت کن

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد