دنیای علم و تکنولوژی

دنیای علم و تکنولوژی

اخبار و مقالات مربوط به دنیای علم و تکنولوژی ترجمه شده از منابع معتبر
دنیای علم و تکنولوژی

دنیای علم و تکنولوژی

اخبار و مقالات مربوط به دنیای علم و تکنولوژی ترجمه شده از منابع معتبر

انتشار اولین تصویر میدان عمیق تلسکوپ فضایی جیمز وب

تلسکوپ فضایی جیمز وب ناسا به تازگی عمیق ترین و واضح ترین عکس از جهان دور دست را منتشر نموده است. این تصویر که به عنوان اولین میدان عمیق وب مشهور شده خوشه کهکشانی SMACS0723 را با جزئیات فراوان نشان می دهد.

در این تصویر هزاران کهکشان، شامل تارترین اشیایی که با نور مادون قرمز قابل آشکارسازی هستند برای اولین بار دیده می شود. این برش از گستره وسیع فضا تکه ای از آسمان را پوشش می دهد که از سطح زمین به اندازه یک دانه شن وقتی آن را در فاصله یک متری از خود بگیرید، دیده می شود.

این تصویر مرکب در طول 12.5 ساعت توسط دوربین نزدیک به مادون قرمز جیمز وب گرفته شده و عمق بسیار بیشتری از فضا نسبت به دوربین های میدان عمیق تلسکوپ فضایی هابل را کشف کرده است.

این تصویر خوشه کهکشانی SMACS0723 را در وضعیت 4.6 میلیارد سال پیش خود نشان می دهد. جرم ترکیبی این خوشه کهکشانی به صورت یک لنز گرانشی عمل کرده و کهکشان های دورتر از خود را بزرگتر نشان می دهد. پژوهشگران بزودی چیزهای زیادی از جرم کهکشانها، سن، تاریخچه و ترکیبات آنها خواهند یافت.

این تصویر یکی از بزرگترین دستاوردهای ستاره شناسی سالهای اخیر بشمار می رود.

نظرات 1 + ارسال نظر
احمد عرب چهارشنبه 29 تیر‌ماه سال 1401 ساعت 12:12 ب.ظ

با دیدن این عکس سوالات بیشماری در ذهنم پدیدار شد.
1 : آیا فرضیه ای غیر از انفجار بزرگ هم وجود دارد؟
2: قبل از انفجار بزرگ چه چیزی بوده است؟
3: اگر فرضیه ای دیگر هست؟ چه چیزی میگوید؟
و...

یک نظریه جایگزین برای مهبانگ، نظریه جهان ایستا و پایدار است که طبق آن در جهان پیوسته ماده خلق می شود و این خلق پیوسته ماده توجیه کننده انبساط دائمی آن است.در این مورد در مقاله مفصل تری پاسخ خواهم داد. ممنون از توجه و لطف پیوسته شما به این وبلاگ

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد